Promenaddag

tretton.jpg
Har varit på en låååång promenad idag. Här försvinner husse i fjärran
och jag är tvungen att sitta vid vägkanten... men efter en stund
ropade han på mig (det visste jag att han skulle göra!)
och jag rusade iväg lika snabbt som en gepard.

elva.jpg
Hejade också på ett får. Börjar bli van vid dom där ulliga varelserna,
bryr mig inte längre så mycket.

Bulldag

10.jpg
Det är krämbullar i påsen. Bosse och jag satt i soffan och stirrade
på den så ögonen glödde.  Efter några timmar (kändes det som!)
och några gläfs och gny fick vi till sist en liten smaksmula.

Bärdag

9.jpg
Har varit på söndagsutflykt. Här sitter jag bland ris och gräs och får
blåbär.

Onsdag

frolic
Under vår skogspromenad idag stannade vi vid en rastplats och
tränade självbehärsknng. Det tog på krafterna men vi lyckades!

Motionsdag

ton2
Nisse och jag har gått efter skidåkarspåret idag.
Här tar vi en paus och väntar på frolic.
Matte säger att vi var särskilt duktiga idag och kom ordentligt
på inkallning.

Surfardag

tv
Jag fick en länk till en hundsida av Doris Handbollskattens matte.
Surfade runt där i timmar och lyssnade på olika skall och tittade
på porträtten. Tyvärr fanns inte jag med.


Trixidag

trixix2
På kvällspromenaden träffade jag Trixi d. ä. Henne har jag varit kompis
med så länge jag kan minnas. Hon är jättesnäll.


Bilåkardag

2
Vi skulle besöka Bondens marknad igår och jag gladde mig och
tyckte det skulle bli kul. Men helt plötsligt krängde bilen till och vi
for åt motsatt håll. Efter någon timmes åkande, och utan att jag sett
en enda annan hund, hamnade vi till slut hos den här farbrorn.


Blandad dag

scen
Jag tog min kvällspromenad på stan. Bl a nosade jag runt i en park och
upptäckte då den här scenen. Eftersom det ibland slagit mig att jag
borde ägna mig åt kommunpolitik så provade jag på hur det skulle
vara att stå framför folkmassorna (fantastisk utsikt man har där
uppifrån!) och det kändes bara bra. Vad jag nu funderar på är ifall jag
måste gå med stavar om jag skulle bli vald...

blaser
Så småningom övergick kvällen till kall och kulen.
Jag tvekade en stund ifall jag skulle blöta ner mig...

pinne4
men jag är mycket miljömedveten och kände min plikt att rensa upp
skräp som dummerjönsarna kastat i sjön. Så det var bara att ge sig
iväg utan att tänka på temperaturen.

d
Jag kan stå på bakbenen och snurra runt om det är frolic mellan
fingrarna ovanför mig.

hits