Friskluftsdag

havet

Det blåste  när vi var ute vid havet, jag fick massor av frisk luft. Sedan blev vi
blöta för det började åska och regna.

Bär- och kottdag



Idag mötte jag Pigge Kott. Han var inte alls på humör att umgås.



Det är gott med blåbär!
Och gott om dom, säger matte.

På havet-dag

Igår åkte jag färja på havet. Det dunkade och skakade så jag blev riktigt

orolig. Turligt nog hittade jag lådan med livbälten.

Väl framme på ön fick jag tre köttbullar av Tant S. Sen promenerade jag runt

ett tag, badade en stund, grälade med en långhårig hund och hann 

också jobba som lokförare.


Fjälldag

Jag har varit uppe i fjällen. Här har jag äntligen nått toppstugan efter en slit-

sam vandring.

 

 

Efter fjällturen gick jag ner på plattlandet och letade efter Plupp

som skulle finnas i Pluppskogen.

 

Men jag kunde inte hitta Plupp trots att jag letade både länge och väl.

Plupp såg inte ut att vara i sin håla heller, visserligen gick jag aldrig in men

jag kände på lukten att det var tomt ... 

 

 

Efter fjället och Pluppskogen köpte vi bullar och for ner till sjön och

tog det lugnt, tittade på solen och vattnet och toppen vi varit upp på.

Bullarna var halvtorra.


Jordgubbsdag

Husse plockade jordgubbar och jag passade på att mumsa under tiden.

Nu åker jag iväg på en någradagars-resa. Kanske har jag nya

bilder när jag är tillbaka hemma. 


hits