Trist dag



Idag har det varit en trist dag. När vi har varit ute har jag
varit tvungen att släpa i koppel hela tiden.
Men igår var det kul. Då jagade jag iväg ett gäng skator som
härjade på min äng och i stridens hetta råkade jag komma en
bit bort från matte, och HÖRDE INTE när hon ropade (skrek)
på mig - kan jag rå för att jag har dålig hörsel, va?
Hela dan idag har jag hört matte muttra något om att nu ska
det tas i med hårdhandskarna. Vet inte vad hon kan mena med det.
Åtminstone har jag fått mat precis som vanligt (och det är ju det
mest viktiga) och några handskar har jag inte sett till.

Tisdag



I morse hade jag lite sök-träning i kallblåsten. Här sitter jag och väntar på
att matte ska gömma en bit köttbulle. Jag måste sitta med ryggen mot
skogen för att jag inte ska se var hon gömmer den (men jag brukar försöka 
tjuvkika såklart!). Matte tycker att jag är mycket duktig på att sitta stilla
och vänta, det är en av mina bättre idrottsgrenar.




Säg SÖK nu! Jag vill jag ha köttbiten!

Jag är Trixi.


hits