Innedag

fatolj
Det regnar. Känner mig dåsig efter maten.

Marknadsdag

hoppaboll
I morse hade jag bollfångarträning.

marknad
På eftermiddagen var jag på får- och ullmarknad.
Köpte inget får, matte ville inte betala och jag hade inga
egna pengar.

Lördag

hoppar
Jag ringde Bosse och frågade om han skulle hänga med ner till älven
och det ville han eftersom det var så trist hemma hos honom. Alla
pysslade med annat utom att pyssla med honom.
bosse
Bosse ville inte bada. Han satte sig under ett bord så fort han fick syn på det.
Min matte tvingade honom att blöta fötterna för att han inte skulle få
dåndimpel av värmen.
Jag tror att han senare var glad över att vara hemma i inhägnaden igen.

Utedag

djur
Igår var jag hos fåren och kalvarna och kollade att dom mår bra och har
vatten.

tranar
Såg i tidningen att det var kapplöpningstävlingar för vinthundar. Mailade
Nisse och vi träffades på ängen och tränade. Kanske kan vi delta nästa år.


hoppar2
Så här högt hopar jag när det finns korvbitar i närheten.

glad
Det här är Nisses senaste leksak. Den gillar jag! Och jag blir sååå lycklig
när jag lyckas ta hand om den.


Fredag

bspanar
Bosse är hos mig idag. Hans matte har en gipsklump på foten och kan inte
gå på promenad så han är med mig för att få komma ut och
röra på sig. Men när vi var ute satt han bara på en sten och spanade.
Försökte hålla koll på om hans matte kommer, tror jag.

bollochtander
Jag tränade på att fånga min nya boll när den flyger. Det gick bra.
Ni ser väl vilka länga tänder jag har. Lika långa som hos en valross.

Födelsedag

tre
Idag fyller jag tre år.
Jag har tagit på mig den handmålade sidenhalsduken och väntar ivrigt på
gratulanterna. Mest spänd är jag på vad husse ska hitta på .... undrar
om det stora paketet under köksbordet är till mig?!
Och så passar jag på att gratulera mina systrar som också
fyller år idag. Grattis grattis!

SENARE SAMMA DAG
nyboll
Jag fick en ny boll och flera olika ben (tugg-) i present.
Och middagen sa matte att Nisse bjöd på men det förstår jag inte 
för honom har jag inte sett till.

Ch.2
På kvällen, just innan solen gick ner, träffade jag Chippen.
Han berättade roliga historier och garvade hela tiden. Jag
hade inte tid att skoja för jag var upptagen med min boll.

Kompisdag

hundar2
Träffade mina kompisar på ängen.
Sune och jag spanar efter tecken i skyn men Nisse bryr sig inte om
det andliga.

jagar boll
Nisse har en boll som han brukar ha med sig när han är ute. Den
brukar jag låna så fort jag bara kan. Helst skulle jag vilja ta hem den.


Återigen en baddag

badar1
Nisse och jag har varit på badstranden idag.
Välbehövligt då det är superhett!
Det var urkul att ha sällskap.... men titta på nästa bild...

dränka
...tycker inte ni också att det ser ut som att han försöker dränka mig????


hits