Födelsedagssöndag


Lillhusse fyller 15 år idag och jag har varit på kalas. Som ni ser var det en del andra vovsingar där också. Med en av dem (jag nämner inget namn) brukar jag gärna gruffa tills vi grovmorrar och lufthugger, men idag sa matte att hon skulle mota Olle i grind (men han var inte där, hans mamma jobbade och han skulle komma senare) och sen tog hon oss på var sin sida och travade iväg i hög hastighet. Sen tyckte jag inte att det var lönt att bråka för vi hade ju varit ute tillsammans, matte förstörde fullständigt min chans att få visa framtassarna och vem som osv osv. Det var ett jättekul kalas trots att vi inte fick särskilt mycket mat (ett par tvåbeningar sa till alla att "mata inte hundarna, då blir det bara bråk". Va, har ni hört på maken???)


Födelsedag


Idag fyller jag 5 år.
Det har ösregnat hela dan så mitt bollpartaj på ängen blev inställt. Och grattis grattis till mina systrar!

Blåbärsdag


Det fanns gott om blåbär på Lilla Berget vid sjön.

hits