Sagodag

beloning
Idag har Bosse, Nisse och jag gått på kurs på ängen. Vi har tränat Hit
och Sitt stilla.
När vi varit duktiga och visat att vi lärt oss något får vi en fjärdedels
frolic var (liiite snålt, eller hur?).

bon
När kursen var slut fick vi springa fritt.
Bosse och Nisse gruffar inte längre, istället springer dom och jagar varandra.
Jag håller mig vid sidan om och tittar på (och tro inte att jag inte kan
springa lika fort som dom!!!).

bot
När jag springer går det så fort att kameran inte hinner med.

saga
Innan vi avslutade dagen fick vi varva ner och lyssna på en sedelärande
saga. Den handlade om en hund som inte lyssnade på husse och matte
utan stack iväg till skogs efter en skata. Där sprang han vilse och mötte en
björn som ville ha honom till kvällsmål men han lyckades komma undan i
sista sekunden. Sen träffade han på en elak människogubbe som skulle
fånga honom men han bet gubben jättehårt i ena handen och kunde
slingra sig loss. Efter många, liknande strapatser kom han äntligen ut på en
stor väg och då kom en polisbil med 2 stora poliser och tog honom till finkan.
Som tur var hade han ett chip i nacken så serkreteraren på stationen
kunde spåra hans husse och matte.  Dom kom och hämtade honom
men han fick vänta ett bra tag för det var 2 mil att köra. Efter den dagen
brydde han sig aldrig mer om skator.
Vi gick hem och darrade lite och tänkte att vi aldrig mer ska jaga skator.


Dåsig dag

hett2
Hett, hett och hett. Den blöta handduken kom till användning
idag igen.



Trimdag

frissan
Idag har jag varit och hälsat på hos min mammas och systers familj
i huset där jag bodde när jag var väldigt liten.
Som ni ser så har jag blivit trimmad. Inget rufs hindrar synen nu.
Jag blev bjuden på supergoda bullar! Och så träffade jag en väldigt
trevlig pojkhund som jag sprang runt med gården. Och så skällde
jag på en traktor.



Lekplatsdag

tunnel
Jag har varit på hundlekplatsen igen, samma som jag var på i fjol.
Och jag kände igen mig och kom ihåg vad man ska göra med
dom olika sakerna.
Det var väldigt varmt där ute i skogen så matte har blött mitt huvud med
vatten för att jag inte ska dåna.

balans
Den här mojängen sprang jag upp och ner på flera gånger bara för
att det är roligt. Och så förstås för att jag fick en godbit varje gång jag
kom ner.

a-hinder
Och det här hindret är jättehögt.. Det kändes bra att besegra den!

hoppring
Hoppringen är jag inte så förtjust i men jag hoppar om jag blir övertalad.

Pinndag

pinne
Idag har jag badat. Det var välbehövligt i hettan.
Här väntar jag på att pinnen ska kastas ut i vattnet så jag får simma
och hämta in den.
Bosse var med på badturen men han ville inte bada, han bara sprang
fram och tillbaka på stranden och nosade.

Smyckesdag

halsband
Jag har varit och kollat in lite halsband och också suttit modell.
Här försöker jag sträcka upp nosen så att ni ser den snygga grejen jag
har runt halsen. Visst är den mjuk och fin för en tuff tjej som jag!
(Snart får jag tid hos frissan och då blir det ännu snyggare!)


Torsdag

midas

Mötte grannpojken under gårkvällens promenad.
Vi har kännt varandra så länge jag kan minnas och
vi tycker båda två det är kul att heja när vi träffas.

Semesterdagar

tåg
Jag har varit ute och åkt med connex. Tycker ni det ser bekvämt ut????

dund
Här har jag semestrat.
Har spanat på svarta svanar och och skällt intentsvt på rullstolar i en veckas tid.

badar
Och självklart har jag badat.
Observera den vilda forsen! ... där borta runt stenarna...  

koja
Var på någon sorts hembygdsgård och tittade på deras hundkojor. Inte
mycket att skryta med, tycker jag. Dragigt, kanske man kan säga.


Het dag

hett

Obegripligt varmt idag. Bor vi på norra halvklotet? Har ozonskiktet
försvunnit helt?
Matte säger att jag måste ha en blöt handduk på mig om jag envisas
med att vara på den heta altanen. Och jag protesterar inte. Det är faktiskt
skönt och svalkande även om jag inte ser så snygg ut.

Blöt dag

rutsch
Hittade en vattenrutschbana. Klättrade upp - åkte ner flera gånger.
Otroligt roligt!


hits