Födelsedagssöndag


Lillhusse fyller 15 år idag och jag har varit på kalas. Som ni ser var det en del andra vovsingar där också. Med en av dem (jag nämner inget namn) brukar jag gärna gruffa tills vi grovmorrar och lufthugger, men idag sa matte att hon skulle mota Olle i grind (men han var inte där, hans mamma jobbade och han skulle komma senare) och sen tog hon oss på var sin sida och travade iväg i hög hastighet. Sen tyckte jag inte att det var lönt att bråka för vi hade ju varit ute tillsammans, matte förstörde fullständigt min chans att få visa framtassarna och vem som osv osv. Det var ett jättekul kalas trots att vi inte fick särskilt mycket mat (ett par tvåbeningar sa till alla att "mata inte hundarna, då blir det bara bråk". Va, har ni hört på maken???)


Kommentarer:
Postat av: Anonym

Hej min kära dotter!

Det är roligt att se att du har så många kompisar. Men ni verkar lite okoncentrerade - varför tittar ni åt olika håll när ni ska fotograferas? Jasså din matte har också lärt sig det där med att gå ut och gå så man måste vara vänner... I och för sig - man får mer godis då - om man är vänner alltså. Men det verkar ha varit snålt om det också... Konstigt! Vad är det för lillhusse du har som inte dukat åt er... Du gav väl honom inget paket, eller?

Kram

Mamma

2008-08-18 @ 06:57:00
Postat av: Trixi

Hej Mamma! Jodå, lillhusse fick paket, det är han värd! Och det var nog lika bra att det var snålt om mat, jag skulle bara ha blivit stressad över att hinna äta upp dom andras mat också...

2008-08-18 @ 08:35:24
Postat av: Gullan

Hej Trixi!

Vilket störtskönt gäng ni är som träffas på kalas och andra tillställningar!

Skönt med en promenad först också. Det verkar ju som "no-name" fattade redan på promenaden vilken tjej det är som liksom är styrande och ställande eftersom du inte behövde visa gaddarna sedan!



Vi håller på att ladda inför noffeträffen. Tre vovvar och två människor i en liten mini-husvagn (den är min tack-så-mycket). Det kan bli så trångt att några får sova ute i förtältet. -Och då menar jag inte att det blir någon med fyra ben!!



Tass i stora lass från ett mulet litet berg!

/Gull

Postat av: Trixi

Hej Gullan! Åå, jag blir så avis på dig som får bo i husvagn! Tänk så mysigt ni ska ha det, ni kan vältra er hela flocken i samma säng! Och aldrig i livet att fyrbeningar ska ligga i förtält, mjuka madrasser och gosiga täcken är vad som gäller! Ha en riktigt trevlig resa!

2008-08-18 @ 22:53:33
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: hector

Voff.hoppas ni har det bra,jag har varit idag med matte och plockat blåbär trotts att det ÖSREGNADE.men ojojoj vad det finns blåbär,

jag kan inte åka på noffeträffen för jag ska med matte och tävla i Gävle,eller rättare sagt Maria ska tävla och matte och jag ska ta hand om hästarna.Då får jag bo i LASTBILEN;de ni!!!!! voff hector

2008-08-19 @ 18:14:37
URL: http://www.hector007.se
Postat av: Coffee

Så fint ni sitter där på trappan! Om ni bråkade skulle ni ju inte få träffas, så håll stilen bara!

Min lillhusse är också 15 år! Åsså är ju du och jag lika gamla! jag fylller snart, säger matte!

Det hade varit roligt att få vara där och leka med er. Jag är nog lika stor som alla er ihop... men jag är alltid snäll mot alla sorters djur av alla storlekar, utom flugor som jag nafsar efter.

2008-08-19 @ 20:54:48
Postat av: Trixi

Hej Hetor! Så kul du har som får bo i lastbil, det måste vara jättemysigt. Hoppas det går bra för Maria som ska tävla!



Hej Coffee! I vanliga fall bråkar vi inte, killarna och jag, det är när det kommer någon tjej i gänget som jag kan surna till, jag har ju bara killkopmpisar så jag vill kolla lite vilka avsikter bitchisarna har. Dom tjejer jag känner är äldre tanter med pondus, som Trixi d-ä. som jag gillar skarpt. Men den här gången var "nämner inget namn" och jag bra kompisar, vi uppförde oss exemplariskt.

2008-08-20 @ 10:40:07
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Nisse och Zmugge

Va kul att du har så många polare :) Bosse har vi träffat och Paco har vi sett på kort :)För visst var det Paco som var med på bilden? Men de andra polarna har vi aldrig sett förr :(

Va tråkigt det där med "mata inte hundarna" för vad är en fest utan mat?

Vi hoppas i alla fall att du fick något gott när du kom hem.



Nosgos från dina beundrare, Nisse och Zmugge

2008-08-21 @ 17:53:10
URL: http://nisseplutten.webblogg.se/
Postat av: Gullan

Har du somnat Trixi?

Vi har ju inte "hört av dig" på bloggen på jäääätte-länge nu!

Tassar från kvällströtta Gullan och Kråkan

2008-09-03 @ 22:05:14
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Trixi

Hej Gullan, jag har inte somnat men nästintill, är i chock över att sommaren är borta, det är kallt och regnigt och matte har tagit fram yllemössan. Hoppas innerligt det bara är tillfälligt (både chocken,vädret och yllemössan)!

2008-09-04 @ 10:28:33
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Leo

Hej Trixi! Precis som Gullan undrade vi vart du tagit vägen. Hoppas din matte kommit fram ur mössan nu, så att hon kan ta nya fina bilder på dig...

Ps. Födelsedagskorten är bara såå ljuvliga...

2008-09-04 @ 13:43:52
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi

Hej Leo! Jo, jag tycker också det börjar bli dags för lite nya bilder men matte har så mycket annat som hon bryr sig i... men hon är ledig från jobbet nu så förmodligen kommer det något snart.

2008-09-04 @ 19:42:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits