Midsommaraftonsdag


Glad midsommar till alla mina kära Vänner! Ha det riktigt kul med massor av lekar och skoj och svansvift!

Friluftsdag


Idag bestämde husse och matte att vi skulle se på annat än TV, så vi åkte iväg till friluftsmuséet. Vi började med att äta våfflor. Jag fick tigga och be och till sist fick jag ett hjärta.


Vi träffade på en väldigt trevlig tant som satt och täljde trädockor. Jag hade gärna gnagt på en sån men det fick jag inte. Hon berättade att hon hade en flatcoated retriever hemma som också var matintresserad, precis som jag.


Sedan träffade vi på några får som var instängda i en ståltrådshage. Dom var väldigt intresserade av mig och jag pussades med ett av dom en liten stund.


Till sist beökte vi badsjön och jag plaskade runt ett tag innan det var dags att åka hem och intaga middagsmålet (som bestod av skulor, som nästan alltid annars också). Nu ligger jag i den svala kvällssolen på altan och vilar ut

hits