Utflyktsdag

djur1
Har varit på utflykt till djurhagen. Såg två gosiga, ulliga djur som jag ville
heja på. Närmade mig försiktigt för att inte skrämmas, viftade ivrigt på
svansen för att visa att jag är vänligt sinnad ...

djur2
.. men då gjorde bestarna ett utfall! Båda två samtidigt! Som tur var hann
jag kasta mig undan och lyckligtvis gav staketet inte vika.
Kan också tillägga att jag gick därifrån (med snabba steg) till ett
lugnare område.

Midsommardag

vall

Det var en slitsam dag igår!
Jag var ordningsvakt hela kvällen och ni ser ju vad jag hade att hålla
koll på; två ystra tyskar och en bitchig tonårstjej. Och så Bosse förstås.
Men han står mest på ett och samma ställe och  nosar (jag hinner käka
middag ett par gånger och han står fortfarande kvar. På samma ställe!).

grill

Mest hela tiden var jag dessutom tvungen att hålla koll
på maten eftersom grillchefen ibland var upptagen
av annat pyssel.


bad

Idag har jag kopplat av och haft det slappt, solat och badat.
Det är jag som är den bruna och svarta fläcken som gungar bland vågorna.

Melonkväll

melon
Har varit hos Bosse och käkat melon. Gott!

Grapefruktdag

9915-108

Matte var svårväckt i morse så jag kilade iväg  till konsum och köpte
några grapefrukt. Det är hennes favoritfrukt just nu och gör henne
glad och pigg.


konsum2

Det var tungt att släpa på frukterna så jag blev tvungen att ta paus
ett par gånger efter vägen och passade då på att kika på fåglarna som
satt uppe i träden.

PS. Matte hade vaknat under tiden jag var borta och blivit förskräckt
över att jag inte  var hemma. Men hon blev överlycklig då hon hörde
mig på bron och kramade mig läääänge. Och hon blev jätteglad över
frukten.

hits