Vårdag


Våren är här! Snöhögen utanför altan har smält ner jättemycket. När jag sitter på min sommarstol (som har fått ny dyna, äntligen!) kan jag se över snön, ner på ängen och cykelvägen. Det är så roligt! Jag drömmer och fantiserar om att jag leker och springer runt med De Tre Musketörerna på en härlig, stor och torr sommaräng ... (jag måste be Brudarna i Södern om hjälp med att neutralisera ev. fästingar som kan ha slagit rot där!).

Påskaftonsdag


I dag var det soligt och varmt ute, jag gömde mig bakom presseningen för att vänta in grannens katt. Jag väntade och väntade, då hörde jag plötsligt ett krafsande ljud utanför, jag kikade fram sakta och försiktigt... men det fanns ingen katt utanför - där satt en PÅSKHARE från Södra Sverige istället! I famnen hade haren ett platt påskägg (och en morot som den tuggade på) adresserat till mig! Från G & K! Mina älsklingsgodisar! Tack!

Och så passar jag på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!

hits