Sjukdagar

81.jpg
Jag har mest varit inomhus den här veckan och tagit hand om matte som är sjuk (men jag skulle hellre vara ute och kolla efter grabbar). Jag följer med henne från sängen till soffan till sängen och tillbaka igen. Och så går jag upp med henne på nätterna när hon inte kan sova för att hon hostar och snorar. Hoppas hon blir frisk snart så allt återgår till sina normala rutiner.

Bardag

79.jpg
Sommarens sista soliga söndag, hängde i baren och spanade.

Stugdagar

76.jpg
Jag har bott i en liten stuga några dagar. Här sitter jag på altanen och väntar att frukosten ska serveras.

78.jpg
Otur att jag inte hade tid att fiska, det hade varit kul att få napp när fiskarna är så här stora.

77.jpg
Matte blev glad över besök på tygtrycksfabriken.

Brevväntardag

75.jpg
Jag satte mig i fönstret vid 7-tiden i morse för att invänta brevbäraren och musen från Doris Handbollskatten. Och så kom han äntligen, jag såg honom borta hos grannen, jag rusade ut....

74.jpg
 - men brevlådan var tom! Det är säkert grannens katt som tagit min mus...morrrr grrr morrrr yyyyl

Födelsedag

72.jpg
Jag fyller fyra år idag. Det ska firas med present (husse ordnar det på vägen hem från jobbet) och god mat i kväll.

Varma baddagar

67.jpg
När jag var ute för att plocka blåbär hittade jag en badsjö mitt ute i skogen. Ingen annan var där så jag kunde stoja och stimma precis som jag ville.


73.jpg
En stor, bångstyrig gren låg och flöt omkring på vattnet, den tog jag och bogserade in till land.

68.jpg
Den var kul att brottas med och tugga på.

71.jpg
Idag hade jag sällskap till badet av Nisse och Zmugge. Mellan simturerna plaskade vi runt och stänkte vatten på varandra.

hits