Ögonundersökningsdag


Idag åkte jag i bilen länge, länge, och när vi äntligen stannade och parkerade fick jag inte springa runt i skogen som fanns där, utan var tvungen att sitta i ett trångt rum med en massa flamsiga, tramsiga hundpojkar. Och inte nog med det! Där var en tant som droppade någon mystisk vätska i mina ögon så fort jag steg över tröskeln, och en farbror som lyste med en stark lampa rakt in i dom (varför var dom så intressanta?). Så småningom kom jag dock loss ur eländet och matte och husse verkade glada. Dom tjatade om att det var ju bra att allt var bra. Vad var det som var bra? På bilden sitter jag och försöker få environgerna att se normala ut.

Gråmulen dag


Det var snö på marken i morse. Jag sprang kors och tvärs på ängen men efter ett tag blev det väldigt tungt om benen och vi vände hemåt.

hits