Fjälldag

Jag har varit uppe i fjällen. Här har jag äntligen nått toppstugan efter en slit-

sam vandring.

 

 

Efter fjällturen gick jag ner på plattlandet och letade efter Plupp

som skulle finnas i Pluppskogen.

 

Men jag kunde inte hitta Plupp trots att jag letade både länge och väl.

Plupp såg inte ut att vara i sin håla heller, visserligen gick jag aldrig in men

jag kände på lukten att det var tomt ... 

 

 

Efter fjället och Pluppskogen köpte vi bullar och for ner till sjön och

tog det lugnt, tittade på solen och vattnet och toppen vi varit upp på.

Bullarna var halvtorra.


Kommentarer:
Postat av: Coffee

Oj, så fint det var däruppe! (Jag har bara varit i Trollhättan i sommar.)

2005-08-08 @ 23:11:09
Postat av: Trixi

På fjället nära stan finns det mycket plats att tokspringa på, jag kunde verkligen sträcka ut stegen.
Jag tror att också du som är så stor skulle bli nöjd. Men jag är inte säker på att man får vara lös där om man är hund ... åtminstone får man inte jaga renar (och hur lätt är det att låta bli?!).

2005-08-09 @ 07:11:38
Postat av: Coffee

Å, jag skulle nog låta bli renarna, jag jagar aldrig djur. Ibland vill jag titta lite närmare på dem, (harar och katter och såna) men då ropar eller visslar matte så då vänder jag. Men så får jag gå lös mycket också, det får man om man är lydig. Prova får du se!
Det jag jagar är mest blåbär...
Det är mycket svårare att låta bli att hälsa på människor. Tycker jag. Dom är ju mycket roligare, dom klappar mig och säger att jag är fin, och ibland får jag tvätta dom...
Fast alla får jag inte hälsa på. Konstigt.

2005-08-09 @ 08:23:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits