Cafédag


Idag bestämde jag att vi skulle gå på
café. Matte och husse beställde kaffe och kakor och jag ville ha en korv.



Efter ett tag kom Sune och vi blev kompisar på direkten (jag åt upp resterna av hans hamburgare). Först sprang vi runt runt och sedan kom vi på att vi skulle försöka ta oss in i köket. Sune ville inte bängla med skyddsgrinden, han sa att han inte fick göra sånt, men jag har inte fått några förhållningsorder som gäller just det, så vi bestämde att jag skulle försöka knuffa upp grinden medan han låg på golvet och såg oskyldig ut. Tyvärr så lyckades jag inte och det var synd att Sune inte kunde hjälpa till för han har mycket mer muskler än jag.

Kommentarer:
Postat av: mamma

Hej min kära dotter!

Men så trevligt att det äntligen har ordnats ett alldeles eget café för oss och våra människor. Kan tänka sig att detta café är precis bredvid där lillhusse bor. MEN jag såg inga våfflor på menyn, du måste tipsa dem om det. Våfflor är ett måste!!!

Det där med grinden är ingen bra idé, här hemma brukar det bli väldig fart på människorna om vi försöker flytta på dem någon liten liten millimeter så det var nog lika bra för dig att han inte hjälpte till.

Hade de korv? jag såg inte det på menyn? Du kanske flirtade till dig en...

Kramar

mamma

Postat av: Anonym

Godmårron Morsan! Oturligt nog hade jag just ätit middag hemma så jag tog bara en sån där liten, hoptorkad korv som man ska knapra på. Men i glädjeyran över att vara på ett fik så glömde jag knapra, jag bet den i två delar och svalde.

Skallet ligger på samma gård som Konsum, det var två väldigt trevliga damer som arbetade där och matte och husse säger att fikat var gott. Och Sune, som jag träffade där, var en kul bekantskap, så det var en riktigt givande eftermiddagsstund jag hade.

2011-07-27 @ 06:41:44
Postat av: Dixie

Åh, det där såg riktigt trevligt ut!! Jag vet att det finns ett hundcafé i Oslo, men mamma och jag har aldrig varit där. Det hade jag kunnat tänka mig annars. ;-)

Nosgos på dig från Dixie!!

2011-07-27 @ 20:27:10
URL: http://noffebloggen.blogspot.com/
Postat av: Trixi

Då tycker jag ni ska skynda er dit, det finns säkert någon rolig hund där som du kan umgås med. Och tänk på allt smaskens man kan fika där, mums!

2011-07-28 @ 10:10:45
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Ett hundcafé, vad kul! På Gärdet i Stockholm finns ett också, men fastän min lillhusse bor nära, har jag aldrig varit där...Det måste det bli en ändring på...

2011-07-28 @ 23:32:04
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi

Glöm inte att ta med dig matte, eller någon annan som har en plånbok, sen är det bara att festa loss.

2011-07-29 @ 06:10:50
Postat av: KRÅKAN

Nä, men dra mej-i-baklänges vilket bra pläjs!

Matte och Tårtan hade tydligen planer på att öppna ett café av denna kaliber i forntiden (bredvid den vanliga bagaren så man kunde dela på uteplatsen), men av det blev intet.

Åh, vad jag vill!

Men när jag kommer till "den vanliga bagaren" och sitter med matte på uteplatsen så får jag alltid en liten skål med vatten och några leverpastejkanter.

-Det får duga! ;-)



Tass från sommartrött Kråka. Att vara ute i vackert väder tar på krafterna, men det är såååå härligt!



2011-07-30 @ 02:25:04
Postat av: Trixi

Vanliga bagaren duger bra, särskilt en så generös som din! Min är mycket snålare, jag får varken vatten eller utsorterade kanter.

2011-07-31 @ 08:32:23
Postat av: Coffee

Jag vill också gå på café! <matte har pratat med husse om nåt naturcafé, där måste ju vi hundar kunna vara med, för vi är ju naturliga!

2011-07-31 @ 13:38:39
Postat av: Anonym

Naturcafé måste ju vara ett perfekt ställe för naturhundar och naturmänniskor.

2011-08-02 @ 07:43:50
Postat av: Anneli + vavvorna

Vad roligt att ni också har fått ett hundkafé. Det ser väldigt trevligt ut.

2011-08-10 @ 19:02:09
URL: http://chitassar.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits