Årets första på-altanen-dag


Det har bara varit några grader kallt de senaste dagarna så satte jag mig ute på altan, ville se ifall jag kan se ner på cykelvägen och allt spännande som händer där. Men trots att jag satte mig högt uppe på bordet kunde jag inte se ett endaste smack för den höga snödrivan utanför staketet.



Det här är vintertröjan jag fick av Bosse och Paco i julklapp.



På eftermiddagen satt jag på mattes skrivbord och spanade ut genom fönstret. Det var en del hundar som skymtade förbi ibland och då passade jag på att morra lite.

God fortsättning på 2011 till er alla!


Kommentarer:
Postat av: Dixie

Åh, så retligt att inte se trots att du satt högt upp. Du får prata med dina tvåbeningar, så de skottar bort snöhögen!! Och så hälsar mamma att hon vill se närmare på din tröja som du har på dig.



Svansvift och nosgos till Trixi från Dixie!!

Postat av: Mamma

ÄNTLIGEN!

Ja, de hade rätt - den sitter ju som en smäck din snygga tröja! Skönt att du har den på dig så du inte blir kall.

Våra tvåbeningar jobbar att få bort snö och det är sååååååå tråkigt!

Vi får hoppas på solen och våren!

Kramar

Mamma

2011-02-04 @ 06:34:36
URL: http://www.lobeiroskennel.com
Postat av: Dixie

Hej igen!! Nu blev mamma glad för att få se på tröjan ordentligt. Vi tycker båda att Bosse och Paco har god smak. Och med en bedårande noffa i tröjan så blir det definitivt bra.

Fördelen med tröja är att slippa en massa kramsnö på magen. När jag får massa snö på magen och benen duschar mamma mig för att snön ska försvinna. Hmrf!!



Svansvift och nosgos igen från Dixie!!

2011-02-04 @ 14:07:26
URL: http://noffebloggen.blogspot.com/
Postat av: Coffee

Å, snyggt! Bosse och Paco har bra smak!

Det har inte min matte. Hon köpte ett regntäcke till mig som är helt enkelt GRÄSLIGT! Fult, fel färg, fel allting! Men som väl är måste jag bara ha det om det är riktigt, riktigt uselt väder. Och då är inte så många hundkompisar ute som väl är.

Här nere är nåstan ingen snö kvar, bara hårda hårda högar här och där som inte duger att rulla sig i alls. :-( Jag söm bara älskar att rulla i snö!

2011-02-05 @ 13:06:06
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Ja, det var inte mycket till utsikt du har från altanen, fast det ska väl komma bättre tider och bättre utsikter. Våran snö är nästan borta nu, och i dag trimmade matte på mig utomhus för första gången i år. Fast hon frös om fingrarana ändå, så det gick ganska fort. :)

Ser att du har en ny tröja, nåja, allt klär en skönhet...Jag tycker inte om tröjor, har bara en rock långt inne i garderoben, och där får den gärna stanna för mig...

Tassar till dig från Leo!

2011-02-05 @ 16:38:26
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Fanny

gulle!

2011-02-09 @ 11:42:09
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Kråkan

Jädrans sicken snygg tröja du fått i julklapp!

Med en sådan på kan man ju vänta lite längre på att snöhögarna skall smälta bort.

Här har vi fått lite ny snö igen och tyyyydligen ska det bli kallare igen.

Men det gör inget. För jag är glad-varm.

Matte har varit borta i TVÅ VECKOR och jag har både fått ta hand om Katterna och Grodan (mormor) och mattes mamma (jum-jum).

Men så kom hon hem igen! Jag blev så glad, så glad.



Så från mys-kråkan säges

"glad tass i stora lass"

2011-02-12 @ 02:21:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits