Veterinärdag


Jag säger bara det här: ÄT INTE CHOKLADTRYFFLAR!

Kommentarer:
Postat av: Dixie

Men Trixi, är det du som har ätit chokladtryfflar...? Det lär vara farligt. Och det verkar som att du har fått erfara det. Hur går det med dig? Stora kramen på dig, lille vännen!!

Postat av: Trixi

Hej Dixie! Jo, jag råkade äta några chokladtryfflar av bara farten... men nu mår bra, har nästan glömt bort att jag fick en spruta med spymedel och mådde tjyvens hos veterinären.

2011-04-07 @ 21:15:13
Postat av: Kråkan

Fy bövelen Trixi!

Spyspruta och allt!?

Skönt att du klarade dig igenom denna prövning!!

En fråga bara:

VAR CHOKLAD GOTT!?????

/Kråkan

2011-04-08 @ 22:08:32
Postat av: Dixie

Kråkan, mammas svar på din fråga är: "NEJ, choklad smakar blöja!!! Håll dig långt bort från den äckliga och motbjudande chokladen!!"

Själv har jag aldrig smakat på choklad, men jag tror att jag skulle tycka det är hur gott som helst. Men min mamma vaktar mig som en hök, så jag kan vartfall inte svara på din fråga.

2011-04-08 @ 22:17:49
URL: http://noffebloggen.blogspot.com/
Postat av: Trixi

CHOKLAD ÄR SUPERGOTT!!!! Det första jag gjorde, när jag kom tillbaka från veterinären, var att hoppa upp på det där bordet igen och kolla om det fanns något kvar. Inte för att jag hade tänkt äta det igen....tror jag.... jag ville bara kolla mest för att veta... /Trixi



Anm. från Ordningskvinnan: Trixi är inte tillåten att hoppa upp på borden, hur nära soffan dom än står, och särskilt inte när hon är borta och hälsar på! Den här händelsen var en klar överträdelse av gällande regler. Alla ni andra ska inte försöka göra samma sak, det kostar mer än det smakar att få spyspruta. Vi hade tur att veterinären, på bara 15 minuters avstånd, var vaken så tidigt på morgonen.

2011-04-09 @ 05:47:10
Postat av: Mamma

Men kära hjärtanes då!

Vilken tur att du har så bra människor som såg till att du kom under vård! Kära lilla barn.

Nja du ska hålla dig till våfflor och hembakade bullar - det är smaskens det!

Kramar

Mamma

2011-04-09 @ 12:01:15
URL: http://www.lobeiroskennel.com
Postat av: Trixi

Hej Mamma! Absolut, jag ska hålla mig till våfflor och bullar i fortsättningen, för det där kräkandet var inte kul.



Och så en annan sak: Grattis till alla utmärkelser du erövrade förra året! / Dottern Trixi

2011-04-10 @ 06:49:04
Postat av: Kråkan

-Man undrar när ett bord "flyter samman till en förlängning av soffa"? Vid 35cm tror jag att det är.

Sorry ordningskvinnan.



Och Trixi! Härligt med tryffeln. Att den liksom var sådär himskelans god alltså. Kan du dra dig till minnes nu och tänka choklad när du drömmer dig bort? Lyllos i sådana fall.

Även om man VET att det inte är sådant man skall äta så måste man ju ändå få "RULLA SIG" i erfarenheten av någon som har provat...

/K



2011-04-12 @ 03:04:26
Postat av: Trixi!

Jodå, jag minns hur det smakade, och när jag känner chokladlukt så drar jag mig ditåt... men jag har ju lovat Morsan att inte... (men vem har inte lovat och lovat utan att hålla för att lugna mamma!?). / Trixi - som ska iväg och besöka "sjuklingen" idag, han är visst väldigt på alerten.

2011-04-12 @ 06:19:00

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits