Simskoledag

Hej Alla! I sommar håller jag simskola, min enda elev hittills är min plastbrorsa Paco. Det krävdes lite övertalning att få honom i blötan men efter att jag försäkrat om att vi skulle hinna se ifall det kom något simdjur som gärna äter chihuahuor så hoppade han i. Och han har varit en väldigt duktig elev, han lärde sig simma så gott som ögonblickligen. Numera behöver jag bara finnas i närheten som vakt mot eventuella gäddor och andra sjöodjur. Och han simmar supersnabbt, särskilt när han ska tillbaka in mot land. Paco kommer att få ett supersimmardiplom när han kursat färdigt.
PS Nostricket har öppnat för sommarbilder nostricket.blogg.se

Kommentarer:
Postat av: Kråkan

Åh!

2010-07-02 @ 21:23:42
Postat av: Trixi

Kråkan, du går väl på simskola i år igen, eller hur? Men OM det inte skulle finnas någon kurs borta hos dig så kan du alltid komma hit, jag kan ha kurs med dig varje dag. Och du vet väl att efter en simmardag får man mera mat än annars så skynda dig att lära dig bada! Och hos mig får du ett diplom också och ett hundsimborgarmärke som du kan ha på byrån hemma.

2010-07-02 @ 21:41:47
Postat av: Dixie

Så duktig Packo är på att simma, och så duktig du är på att lära Paco att simma, Trixi!! Jag blir helt sån impregnert (eller var det imponerad...?!!) av er insats i badvattnet. Och visst hade det varit roligt om du kunde lära Trolltass-Kråkan att simma med.



Svansvift och nosgos från Dixie, som ska skicka fotografier till Nostricket i morgon!!

Postat av: Trixi

Hej Dixie! Ja, han är väldigt bra simmare men jag tror inte han tycker det är så värstans roligt. Han försöker förhala simträningen ibland genom att tokspringa runt, runt uppe på stranden. Och du Dixie, det hade varit perfekt om jag hade blivit "impregnert", då hade jag sluppit bli blöt när jag badar, hihihi. Finns det badsjö i Oslo eller går du på badhus? Eller väntar du med badande tills du kommer ut på landet? Det blir kul med dina bilder, jag ska kolla mailen ofta!

2010-07-03 @ 05:39:01
Postat av: Dixie

Det finns flera sjöar i närheten av mig och mamma. Så i dag ska jag försöka få med mamma till Ulsrudvannet som är närmast. Där är det fint för både människor och hundar att bada. Och nu ska jag skicka foton till dig!!

2010-07-03 @ 10:44:05
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Nisse, Zmugge och Assar

Men vad duktig du är, som håller simskola. Vi kanske skulle skicka dit Assar. Han kan nog inte simma, eftersom han aldrig försökt. Vi gjorde ett badförsök förra helgen, men då sprang han mest omkring som en dåre :) Matte har lovat oss att åka på vårt badställe och träna lite. Vi hoppas förstås att träffa dig där. En bild från det badtillfället kommer vi självklarat att skickas till Nostricket.



Nosgos från griffonkillarna :)

2010-07-03 @ 11:05:07
URL: http://www.123minsida.se/Griffonkillarna
Postat av: Trixi

Hej Dixie! Dina bilder har kommit, dom finns nu på nostricket. Hoppas du fick en härlig baddag!



Hej Killar! Jag ser framemot era badbilder, badpojkar på nostricket är alltid kul att titta på. Och Assar är välkommen till min simskola, jag ska nog se till att han lär sig simma. Vi kanske kan åka och bada tillsammans någongång?

2010-07-03 @ 15:28:21
Postat av: Leo

Hej! Du är den första simlärarnoffe jag har hört talas om. Man ser ju att du tar din uppgift på allvar, följer Paco så intensivt med blicken ifall han skulle sjunka. Oss emellan Trixi, så har jag faktiskt ett simmarproblem. Jag kan inte simma med stängd mun! Vad ska jag göra? Tacksam för svar. Leo.

2010-07-03 @ 22:30:57
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi, simlärare

Hej Leo! Intressant problem, hmmm hmmm... och du har försökt stänga munnen? Eller är det så att du i själva verket skrattar för att vattnet kittlar mysigt mot magen? Ditt undermedvetna kanske försöker håva in fiskar som råkar komma i vägen? Nostäppa? Törst? Det är lite svårt att ställa korrekt diagnos så här brevledes, det skulle vara enklare om jag såg dig irl... Mitt råd är att du sätter dig på kajen och tar en riktig djupfunderare över vad orsaken kan vara, det kanske ploppar upp något. Och kommer du inte fram till en trolig orsak får du ta tåget hit (jag möter på stationen) så tar vi en sväng ner till sjön. Men det kan ju också finnas en hundsimlärare någonstans i närheten där du bor som du kan försöka få kontakt med. Jag önskar dig lycka till och låt mig veta hur det går. Men först av allt, försök att stänga munnen - det kanske funkar!

2010-07-04 @ 07:47:59
Postat av: Leo

Hm, Trixi, finns det hundsalong på tågen också? Leo.

2010-07-04 @ 20:00:39
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Dixie

Leo, det finns speciella hund-tågvagnar på tågen. Där måste vi hundar sitta med våra mattar och hussar.

Vi behöver inte sitta i bur i de hund-tågvagnarna, men de som jobbar på tågen blir sura om våra mattar eller hussar går runt med oss på tåget till andra vagnar.

2010-07-04 @ 21:15:42
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Trixi

Leo! Det finns hundsalong på tåget men den är inte lika stor som färjans hundsalong. Har man tur så kan man vara ensam hund där och då gullar alla med en.

2010-07-07 @ 08:08:10

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits