Påskaftonsdag


I dag var det soligt och varmt ute, jag gömde mig bakom presseningen för att vänta in grannens katt. Jag väntade och väntade, då hörde jag plötsligt ett krafsande ljud utanför, jag kikade fram sakta och försiktigt... men det fanns ingen katt utanför - där satt en PÅSKHARE från Södra Sverige istället! I famnen hade haren ett platt påskägg (och en morot som den tuggade på) adresserat till mig! Från G & K! Mina älsklingsgodisar! Tack!

Och så passar jag på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Kommentarer:
Postat av: Dixie

Åh, det var en spänstig påskhare du hade på besök!! Spännande med platta påskägg. G & K är duktiga på sånt. :-)



Voff, tass och nosgos till Trixi från Dixie!! Kram på nosen från mamman min med. :-)

Postat av: Anneli + vavvorna

Glad Påsk Trixi! Hoppas att du hittar fler påskägg.

2010-04-03 @ 20:38:03
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men du har då tur du! Hur har du gjort för att påskharen ska hitta igen dig! Hit har han då aldrig hittat - även om husse är lite så där påskhare hela tiden, kan man säga!

Fick han behålla moroten? Du vet - det är ju himla bra mat för oss lite rundnätta!

Alla hälsar

GLAD PÅSK (fast nu är den ju nästan slut, men det skyller jag på matte som inte får fart på fingrarna)

Mamma

2010-04-04 @ 05:46:13
URL: http://www.lobeiroskennel.com
Postat av: Trixi

Hej Dixi! Jo, G & K, dom kan en hel del! Ha en fortsatt trevlig och mysig påsk!



Hej alla Chitassar! Några fler påskägg har jag inte hittat men jag snodde harens halva morot, hihihi. Glad påsk!



Hej Morsan! Att haren hittade mig är ju för att min adress stod på paketet och haren hade en mobil med GPS, så det var en baggis att hitta hit. Däremot klagade han lite på att det var så lång väg, han hade skuttat i flera dagar och var rätt hungrig. Men hemresan skulle han vänta med till efter snösmältningen så han stannar hos mig till dess (hoppas vi kan vara vänner och hålla sams...).

2010-04-04 @ 08:22:49
Postat av: Gull och Kråka

Hej Trixi!

Vi tror säkert att ni kan hålla sams och bli riktigt goda vänner, du och skuttehare...

Men du kanske skall strunta i att reta honom för hans öron -det kan nog vara ett känsligt kapitel tror vi...

På något sätt känns han igen men han är INTE så särdeles lik den skutte som jobbade på posten när vi var där! Hrm. Lite konstigt är det!



Tass! /Bruuuuudarna

2010-04-05 @ 20:12:38
Postat av: Dixie

Hej, Trixi!! Påskharen kom till mig i dag (en dag efter att påsken är slut) med ett platt-påskägg. Det var Trolltass-brudarna som hade skickat det till mig. Jag blev så jätteglad som det bara går att bli!! Foto finns i min blogg. :-)



Voff, tass och nosgos från Dixie!! c",)

2010-04-06 @ 20:49:24
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Trixi

Hallo Brudarna! Påskharen och jag, vi satt och berättade historier ur våra liv för varandra, och hade en trevlig stund i mitt spanarfönster, då berättade han att Påskharen AB är en kedja av löpande harar. När det är frågan om en långväga transport (som den till mig) så har dom avlösning av en ny hare efter ca 40 mils skuttande - så det förklarar att det inte var samma hare vid inlämningen som vid leveransen. Men en tråkig sak är att han har tappat ett av sina vita, fina öron. Själv verkar han inte bekymrad, säger bara att han är mer skyddad när han ska skutta hemåt igen vid barmark. Och vi kommer bra överens, än så länge, ibland blir det lite slagsmål men det är mest på skoj.



Hej Dixie! Kul att påskharen hittat hem till dig också. Har han blivit kvar hos dig eller skuttade han tillbaka hem?

2010-04-07 @ 19:42:56
Postat av: Dixie

Varken jag eller mamma har sett påskharen. Alla som bor i mitt hus har nämligen brevlådorna i trappuppgången, så vi ser inte vem som lägger brev i vår låda. Det kan tänkas att påskharen har skuttat tillbaka till Påskharen AB.

2010-04-07 @ 20:15:42
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Till mig levererade påskharen också ett platt påskägg. Man ska ju inte klaga när någon är så snäll, men det var KATTER på frimärkena...

Tass från Leo.

2010-04-08 @ 17:52:53
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Dixie

Ja, dra på trissor, Leo!! Det är katter på frimärkena på mitt platt-påskägg med!! Jag har inte bestämt mig om jag ska bli upprörd eller inte. Hm..... Detta måste jag tänka på...



Voff, tass och nosgos från Dixie som måste lägga mig i tankeboxen och fundera!! c",)

2010-04-08 @ 18:51:38
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Trixi

Leo! Det var katter på mitt påskägg också! Och dom gjorde alla möjliga utmanande poser... jag blev lite förb-d över deras vågade fräckhet men lyckades behärska mig, faktiskt så rann all ilska ur mig när jag kände vad innehållet doftade. Och jag ser att Dixie också hade katter på sitt paket.

2010-04-08 @ 18:59:46
Postat av: Gullan å Kråkan

-Katterna ni fick på frimärkena var ju neutraliserade genom "tvi-tvi" på paketen....

Tass från två brudar i solen

2010-04-09 @ 17:07:14
Postat av: Trixi

Ååh, då kan jag slappna av! Jag har varit lite orolig eftersom ägget ligger kvar på hyllan ochjag har känt det nödvändigt att morra till när jag går förbi för att katterna ska veta att jag har koll på dom...

2010-04-10 @ 18:43:32

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits