Ryckig söndag


Jag förstod vad som var i görningen när matte tog fram handduken och saxarna så jag kröp under soffan. Men när hon sen öppnade altandörren var jag ju tvungen att gå ut och se ifall grannkatten var ute... och då var jag fast såklart!


Efteråt gick vi på promenad i det vackra höstvädret. Jag fick springa upp och ner för min kuliga kulle flera gånger, vi tittade ett tag på en fotbollsmatch och jag såg några andra hundar som också var på söndagspromenad. Men sen hände DET! En dröm som jag haft länge gick i uppfyllelse: jag fick klättra upp i ett träd!


Kommentarer:
Postat av: Leo

Va fin du blev , Trixi, när du blivit trimmad! Men bilden på dig i trädet, är det på riktigt? Eller satt din matte dit dig med photo shop? Leo.

Postat av: Trixi

Hej Leo! Det är klart att det är på riktigt, matte säger att man får inte fuska i reportagebilder. Men jag hade ju lite lyfthjälp förstås. Och jag blir lite blyg när du tycker att jag är fin...

2009-09-20 @ 21:47:22
Postat av: BREEZY

JAG LOTTAR UT EN PROFENSSIONELL TANDBLEKNING!

kolla inlägget i min blogg :)

2009-09-20 @ 22:32:33
URL: http://breezy.se
Postat av: FLORENTiNA..

så sööööt !

2009-09-20 @ 22:40:44
URL: http://florraya.blogg.se/
Postat av: emma

härlig blogg och en urgullig hund! vad är det för ras?



kram emma

2009-09-20 @ 22:40:46
URL: http://askerkling.blogg.se/
Postat av: Coffee

Du blev jättefin! Så mycket gammalt hår som försvann, nästan som en hel Trixi!

2009-09-20 @ 23:15:30
Postat av: Trixi

Breezy, inte behöver vi hundar tandblekning! Usch, det smakar säkert jätteilla.



Hej Florentina och Emma! Så kul att ni tycker jag är gullig och söt, sånt gillar jag. Voff voff/Norfolkterriern Trixi.

2009-09-20 @ 23:25:21
Postat av: Trixi

Hej Coffee! Det brukar alltid vara jättemycket hår som lossnar och ändå har jag massor kvar. Var glad, Coffee, att du inte behöver trimmas på det här sättet, det är inte särskilt kul (men idag gick det snabbt och jag brydde mig inte särskilt mycket för det fanns ett fat med godbitar i närheten som jag visste jag skulle få när allt var klart). Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!

2009-09-20 @ 23:30:59
Postat av: Anonym

Oj vad fin du blev! Du har väl hört:

Man får lida pin för att bli fin! Det blev du verkligen - dina människor är jätteduktiga!

Men det där med trädet - hade de lagt några kuddar nertill om du skulle ramla???? Du vet väl om att när de pratar om att vi är lika katterna är det när vi ligger i solstrålarna som kommer in på golvet! INTE klättra i träd!

Kram

Mamma och din stora flock!

2009-09-21 @ 07:04:24
Postat av: Trixi

Hej Mamma och alla andra! Nej då, det var ingen fara, ingen risk att jag skulle ramla ner, jag var ordentligt förankrad, hihihi. Vad gäller katter så känner jag att jag snart blir galen. Dom finns överallt och stirrar på mig och jag får inte ens hoppa och vråla utan måste vara stilla och tyst... och jag är vill inte vara lik en katt, nej nej! Nu återgår jag till fönstertittningen, grannhundarna ska ut på morgonprommisen och jag måste se så dom går rätt väg och inte kommer för nära min ingång.

2009-09-21 @ 07:13:54
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Gullan och Kråkan

Hej Trixi och jäääädrans vad snajsig du blev i frisyren!!!

Här hotar matte med likadan behandling, men ännu så länge har hon varit för slapp. Skönt.

Det är väl TYPISKT att man går på den där "öppna-dörren-grejen" varje gång!!!!!



I alla fall. Bra att du håller koll på dom däringa grannhundarna och vad gäller katter så förstår vi PRECIS vad du menar!!!!!



Säger bruttorna trolltass som har 4 monsterkatter i sitt hus. SKANDAL!!!

2009-09-21 @ 14:50:39
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Trixi

Hallo Tjejer! Trist och py pan att ni har det där sliteandet framför er! Hoppas er matte fortsätter att känna sig slapp. Min matte har också kännt sig slapp men sen blev hon tydligen överenergisk (när förkylningen släppt en aning, hon trodde nog att denna söndag var sista chansen) och skred till verket. Nu har jag bestämt mig för att ALDRIG MER ska jag luras av öppna dörren-tricket. Och, vet ni, jag avundas er att ni har katterna så nära, det skulle jag också vilja, jag är såååå jädra nyfiken på dom, jag vill lukta och slå med tassen. Vad brukar hända om man gör det?

2009-09-21 @ 15:21:12
Postat av: Gullan och Kråkan

-Dom slår tillbaks Trixi! Och samtidigt som dom gör det så trycker dom liksom ihop sig och lutar sig aningen bakåt och kisar med ögonen. SKITLÄBBIGT!



När jag (Kråkan) var liten så var jag mycket med katterna och dom är lite olika dom vi har.

Sam är en luring för han körde en jabb tätt följd av en rejäl krok. Det tjongade i huvet på mig.

Snoddas är snäll. Han föste med sin tass och pep lite samtidigt.

Sture han fångade en mellan ALLA tassar in mot magen och bet lite på en samtidigt. Han kunde också ta tag i mitt koppel och springa iväg och jag kunde inte slita mig (för han är jättestark).

Savannah är så tjejig så hon fräser och sliter i pälsen om man slår med tassen mot ´na.



Nu vet du!



/Kråkan

(väldigt insatt i kattkultur)

2009-09-21 @ 18:51:57
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Trixi

Ojdå, det där var inte riktigt vad jag hade tänkt mig, hm hm... Jag trodde dom skulle springa iväg och jag fick jaga efter och att dom sen skulle skrika när jag puttade till dom... Att dom biter och drar i kopplet hade jag inte föreställt mig .Nåja, jag får fundera på hur jag ska göra i fortsättningen. Och tack för upplysningarna!

2009-09-21 @ 19:48:48
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Dixie

Hej Trixi!! Så snygg du blev av den trimmningen!! Leo har bra smak när det gäller noffetjejer, du är mycket söt. ;)



Jag tycker det är bara hur pyton som helst att bli trimmad... :-( Fast egentligen är det skönt när det väl är färdigt med att slita av mig pälsen.



Klättra i träd ser roligt ut. Jag ska försöka få med mamma på det att låta mig klättra med.



Voff och tass från Dixie (som fryktar att det är kloklippning på gång...)!!

Postat av: Dixie

Jag tror att jag har skrivit lite svorsk. Det heter väl fruktAr på svenska, och fryktEr på norska...? Har vi en någon bland oss som har en husse eller matte som är svensklärare, så vill jag ha uppfriskning!! Inte alltid lika lätt att stava när man är aningens internationell. :-)

Postat av: Trixi

Hej Dixie! Jag ska också kloklippas vilken dag som helst nu, jag gillar det inte särskilt bra men det brukar gå fort och så får jag söka godsaker efteråt. När du ska klättra i träd behöver du en lång och stark stege eller hiss som orkar lyfta dig högt. Det var en kul upplevelse för utsikten blir helt annat än den är nere i gräset. Och det är lugnt om du skriver på svorsk, vi kan alla läsa och förstå det.

2009-09-23 @ 07:43:55
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Anneli

Du blev jättesnygg efter klippningen. Du är modig du, som vågade dig upp i det höga trädet.

2009-09-25 @ 21:01:46
URL: http://hundisthlm.blogg.se/
Postat av: Trixi

Hej Anneli! Det är lätt att vara modig när man har bra stöd, :) Hälsa Voff voff till Yoda och dom andra.

2009-09-26 @ 10:25:33
URL: http://trixi.webblogg.se/
Postat av: Nisse och Zmugge

Vilka luriga knep din matte har :( Fast du har ändå tur du som inte behöver trimmas allt för ofta. Tänk på Nisse, han trimmar vår matte nästan varje vecka. Det är synd om honom, fast han säger att han blivit så van att han inte bryr sig längre. Han är nästan lite överspänd, eftersom det är så många som kommer fram till honom och säger att han är så snygg i sin vältrimmade päls. Hm, då blir jag lite avundsjuk. Min päls går minsann inte att trimma.



Nosgos från Zmugge.



PS. Vi är mycket imponerade av att du suttit i det där stora trädet. Vi har oftast velat, men inte vågat eftersom det är så högt. Men du är modig du, Trixi.



Nisse och Zmugge

2009-09-29 @ 20:00:15
URL: http://www.123minsida.se/Griffonkillarna

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits