Arbetsdag


Idag har det varit städdag. Min uppgift var att samla ihop returpapper.

Kommentarer:
Postat av: Gullan

Åh, vad du är duktig Trixi! Vi har mest stökat till idag, men man blir trött av det också!

/Gull & Kråka

2009-01-29 @ 22:22:45
Postat av: Trixi

Hej Trolltassar! Jag brukar också bli trött av att stöka, ofta springer man ju kors och tvärs då och det kan bli en himla lång sträcka om man skulle räta ut den. När jag städar behöver jag bara springa raka vägen från någonstans till returpapperskassen.

2009-01-29 @ 22:33:40
Postat av: Anonym

Visst är det roligt att hjälpa till! Jag hjälper till att bära hem burkar och flaskor som vi hittar ute. Och så diskar jag alla tallrikar och skålar och sånt. (Fast matte tycks vilja köra dom i diskmaskinen ändå. Konstigt!) Och så orkar matte aldrig sista biten på mackor och sånt där, så då måste jag äta upp dom.

2009-01-29 @ 23:20:08
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Vad busig du ser ut! Var det någon som jagade dig? Själv ÄLSKAR jag att bli jagad. När husse kommer hem hör det till att jag ska sno hans keps och skutta iväg och bli jagad runt bordet i matsalen. Han böjer sig ner så jag kan hoppa upp och ta den, sen fort iväg! Fast han har ju inte alltid keps på sig när han kommer. Då har han en särskld Leo-keps på hatthyllan som han sätter på sig, så hoppar jag upp och snor den och skuttar iväg. Lycka är att bli jagad då, runt, runt kring bordet. Förra julen fick jag tre kepsar i julklapp...Tass från keps-Leo!

Postat av: Trixi

Hej Okänd (Coffee?) Det där med "sista biten" låter som ett helt underbart jobb! Ibland kan jag också hjälpa till med det men då gäller det att jag är på alerten och ser till att hålla mig framme när det är dags. Matte säger att för mycket länge sedan, långt långt innan jag fanns, så hade hon en hund som såg ut nästan som du (om du är Coffee), och den bar också hem alltmöjligt som den hittade ute.



Hej Leo! Så kul med kepslek! Och vet du, husse brukar jaga mig också när han kommer hem på kvällen. Jag har ett läderskärp som är ihopknutet och den vill husse ha vareviga dag. Det är så spännande att springa undan för ofta så är han så nära, så nära att få tag i mig, jag brukar känna hur fingrarna nuddar vid mig. Ibland leker vi tills min tunga hänger ner på golvet. Tass från skärp-Trixi

2009-01-31 @ 10:06:33
Postat av: Coffee

Ja, det var jag, måste ha glömt att skriva in namnet.

2009-01-31 @ 13:49:43
Postat av: Gullan

Är det inte för lustigt att reklam-raderna under ditt foto just handlar om kepsar?

Angående det du håller på med Trixi så är den enda relationen med sådana att matte ofta säger till mig och Kråkan att vi skall "skärpa oss"...

Hrm, från Gullan

2009-01-31 @ 21:33:26
Postat av: Trixi

Det var ju kul med kepsreklamen! Drömshopping för Leo!

Och du är riktigt skojfrisk ikväll, Gullan - "skärpa sig" fniss fniss - var det verkligen bara vatten i skålen ...

2009-01-31 @ 23:58:13
Postat av: Leo

Hej alla!

Har nu varit inne på tradera och lagt bud på varenda kepa, samt beställt några på Ellos! Bra reklam på din sida, Trixi!

LEO

2009-02-02 @ 19:09:39
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits