6-årsdag


Idag fyller jag 6 år.
På morgonen var jag vaken tidigt, jag gick och vankade av och an och väntade på min present...


... men det kom inget paket! istället fick jag en upplevelsepresent! Så fort alla vaknat packade vi en matsäck, tankade bilen och åkte iväg. Vi kom till min favoritsjö, långt borta hemifrån. skogen står tät runtomkring och det finns inga hus i närheten.


Jag älskar att bada här, det är varmt i vattnet och långgrunt. Oturligt nog var det fler som kommit på idéen att åka till min sjö så jag kunde inte springa fritt utan fick vara fast i snöret.


Efter ett tag ropade matte att det var mat men jag kände att jag inte hade tid att äta - det var mycket viktigare att bada. Jag ropade åt henne att jag skulle rusa upp med öppen mun så kunde hon kasta in mackan där. Det funkade fint att göra så och jag behövde inte ödsla dyrbar tid på att sitta vid matbordet.


Efter någon timme tog vi och strosade runt sjön, vi kom till en bro där jag stod ett tag och tittade på vattnet som rann nedanför. Vi hittade också en strand där det låg flera båtar uppdragna, jag ville gärna åka ut på en tur men matte sa att man inte fick låna andras båtar utan lov så då fick det vara. Men jag provsatt i en båt, bara för att känna hur det skulle kunna kännas.


Så småningom var det dags att avsluta dagen. Jag var faktiskt aningen trött när vi kom hem och la mig i min favorithörna. Somnade,  sov djupt till dess att matte ropade att middagen var klar. Det har varit en mycket bra födelsedag!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

HIP HIP HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA FÖR DET ÄR TRIXIES FÖDELSEDAG IDAG,VILKEN UNDERBAR ROLIG DAG DU FICK,HOPPAS ATT DET SERVERADES KORV ELLER ANNA MÄNNISKO MAT P KVÄLLEN FÖR MIN MATTE SÄGER ATT MAN SLIPPER TORRFODRET PÅ FÖDELSEDAGEN.GRATTIS GRATTIS HECTOR

2009-08-09 @ 20:05:11
Postat av: Trixi

Hej Hector! Tack tack. Tyvärr var det kryddig människomat idag så jag fick äta mina vanliga skulor, jag får säkert något gott en annan dag (tror jag). Ikväll ska jag ta det lugnt och se på TV, känner mig lite tömsig efter dagen i solen.

2009-08-09 @ 20:36:13
Postat av: Anneli

Grattis på födelsedagen. Vilken toppenpresent du fick.

Postat av: Coffee

Massor av grattis! Vilken härlig dag!

2009-08-09 @ 22:27:16
Postat av: Gullan och Kråkan

-Hurrá, hurrá, hurrá, hurráaaaaaa!

Vilken toppenpresent alltså!

Och jädrans bra kastat av din matte när du for upp med krokodilgap! ;-)



STORA GRATTISTASSAR från flickorna bus!

2009-08-09 @ 23:17:29
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Mamma

Grattis grattis gumman!

Jag får verkligen beklaga att jag är en dag sen men mina människor har hållit på att lägga sten och gjuta fat av rabarberblad! Så här var det varken tårta eller något för stackars Dilba. Jag hoppas verkligen att de tar igen det i dag! Jag ska berätta att dina människor skött sig på ett YPPERLIGT SÄTT! Jag ska snabba mig så hinner jag gratta Nellie....!!!

Kramar

Mamma

2009-08-10 @ 05:29:19
URL: http://www.lobeiroskennel.com
Postat av: Trixi

Tack ALLA för gratulationerna!

2009-08-10 @ 09:24:54
Postat av: Ronnie

Kära nån, jag missade...Men ett stort GRATTIS i efterskott hoppas jag duger. Ser att du fick en härlig present, vilken snäll husse/matte du har! Mera grattis...

Kafferepstanten Ronnie

2009-08-10 @ 15:02:51
Postat av: Dixie

Här kommer ett stoooooort hipp hurra för sent till den supercharmiga och mycket söta Trixi på födelsedagen!! Visst är det roligt att fylla år?!?!!



Voff i örat och slick på nosen från Dixie!!

Postat av: Trixi

Tack tant Ronnie och tack vovven Dixie!

2009-08-11 @ 20:17:18
Postat av: Dixie

Hej Trixi!! Mamma säger att jag har de vackraste ögonen i hela världen, men du har mycket vackra ögon med. Men så är vi bedårande noffetjejer med då!!



Voff och nosgos från Dixie.

2009-10-27 @ 23:21:47
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits