Gräddig dag

Jag brukar hjälpa till med disken.

Kommentarer:
Postat av: Hector

visst är vi noffar duktiga på att hjälpa till med disken?

hoppas ni har det bra.voff hector

Postat av: Gullan

Hej Trixi!

Jag och Kråkan får aldrig hjälpa till med disken för vi kan börja tjafsa om vilken klick på tallrikar och i skålar som vi skall diska av...

Men min mormor Grodan hon kämpar hårt med karotterna hemma hos mattes mamma.

Vi är avundsjuka som attan alltså!!

/Gullan och Kråkan

2008-09-15 @ 17:31:43
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Leo

Hej Trixi! Det var en STOR gräddskål! T.o.m. örona blev väl kladdiga efter den diskningen!

Mumsiga grönsaker ni hade på plåten. Man såg ju riktigt hur du suktade. Grönsaker ÄLSKAR jag! Varje dag äter jag rå vitkål till lunch. Krispigt och gott är det. Du får tipsa din matte!

Igår var jag till en affär där noffor får följa med in (kemtvätten hette det), och gissa vad jag också fick höra då, Trixi!? Jo, halledudanemej vilken fin AUSTRALISK TERRIER!!! Fast dom var snälla och klappade mig, så jag låtsades som ingenting (fast matte tyckte det var på plats med en liten upplysning om rasen, norfolkentusiast som hon är...)

Såg att du varit ine på min blogg och tittat på KATTERNA som matte lagt in där. Ja, det är verkligen skämmigt :(

Tassar till dig Trixi, från LEO!

2008-09-15 @ 19:01:40
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Coffee

Jag hjälper också alltid matte med disken! Hon behöver aldrig skölja av något som ska in i diskmaskinen. Jag hjälper henne att äta upp sista biten på mackor och äpplen och sånt också, hon blir så fort mätt. Och så hjälper jag henne med skorna, hon tar av dom på så dumma ställen så jag får jämt flytta på dom. Ibland bär jag ut dom eller stoppar dom under möbler eller så. Det kallas aktivitetsträning av mattar - ni skule bara se hur aktiv hon blir...

2008-09-16 @ 18:06:40
Postat av: Trixi

Hej Hector! Jag vill påstå att vi noffar är effektivare diskare än diskmaskinen!



Hej Gullan! Åå så synd att ni inte får diska (det får inte jag heller om jag har kompisar hos mig), det är väldigt gott och intressant, man vet aldrig i förväg vilka fläckar man kommer att hitta.



Hej LEO! Morötter är mina favoritrotsaker, och du, skönt att det inte är bara jag som blir tagen för australiensare! Jodå, jag har varit in och stirrat på katterna på din blogg, det var väl därför jag gjorde bort mig! (Men jag var ju i gott sällskap, vi tjejer blir lite virriga ibland.)

2008-09-16 @ 18:13:28
Postat av: Trixi

Hej Coffee! Så snällt av dig att aktivera din matte, mattar behöver både mental och kroppslig stimulans för att må bra, och att gömma skorna är ju verkligen effektivt.

2008-09-16 @ 18:18:26
Postat av: Nisse och Zmugge

Men Trixi, om du diskar för ofta kommer du att gå upp massor i vikt och tappa din superform :(

Ett tips, om du diskar mycket så kan du gå en extra promenad :))

Dina vänner här på bloggen, men även du verkar gilla grönsaker. Vi måste erkänna att det finns det som är godare :) Kyckling och leverpastej som ett par exempel.



Nosgos från oss :)

2008-09-20 @ 20:26:34
URL: http://nisseplutten.webblogg.se/
Postat av: Trixi

Hej killar! Jag springer fyra varv runt kvarteret efter varje diskning, hihi, så det är ingen risk jag tappar midjan. Och hör ni pojkar, morötter är bra för tänderna!

2008-09-22 @ 18:16:52
Postat av: Manook

Hej Trixi! Det var lääääängesen jag läste hos dig, och min egen blogg har det varit vajsing med. Men nu har jag kollat in vad du gjort på sistone. Stackars dig som var sjuk, huvva! Och grattis i efterskott också, fem år minsann, äldre än jag. Fast inte större, hehe.

Du ska hälsa din Matte att min Matte tycker att hon tar supersnygga foton. Jag instämmer. Ha det gott!

Från Manook.

2008-09-26 @ 15:38:17
URL: http://eremitha.blogg.se/manook
Postat av: Anonym

Hej Manook! Tack för gratulationerna! Nu när du är ute på webben igen ska jag genast gå och se efter hur du har det.

2008-09-27 @ 10:09:59

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits