Ledig lördag

136.jpg
Idag var både husse och matte lediga från sina jobb så vi började dagen med att handla mat till mig i min favoritaffär. Där hittade jag en jättegullig rosa munkorg som jag ville ha men matte sa att jag inte var tillräckligt farlig för att behöva en sån. Fnyys!

137.jpg
Sen rusade jag upp i bollkorgen men jag fick ingen ny boll att ta med mig hem.

138.jpg
Efter handlandet åkte vi iväg och fikade långt borta. Ni ser väl att min kopp är tom!!!

Och så var vi förbi brännbolls-VM. Vilken massa folk och skrammel och stoj!
En och annan hund såg jag också.

Kommentarer:
Postat av: Coffee

Men oj! Fick du ingenting i den där trevliga affären?
Här hos oss tror jag inte det finns affärer som hundar får gå in i. Men det finns en som jag gillar att matte handlar i, för när hon kommer därifrån har hon alltid köpt godis till mig! (Och jord och sånt.)
Det har varit hemskt varmt här idag och jag har mest legat under ett litet träd. Har ni också fått sommar nu uppe hos er?

2008-05-31 @ 23:25:39
Postat av: Gullan

HUR kan din matte påstå att du inte är tillräckligt farlig för en rosa munkorg!? Jag FÖRSTÅR det inte!
Du passade ju jättebra i den!
Och bollkorgen! Helt tom-munnad ut ur affären när det gäller boll!? Fattar jag inte heller!
Och sedan TOM kopp och brända bollar!? Huh!???
Jag har halsfluss. Äter antibooootika. I mjukmat. Katt-variant. Rätt schysst att vara lite sjuk då!
Tass, tass från oförstående Gullan

2008-05-31 @ 23:27:39
Postat av: Trixi

Hej Coffee! Har ni ingen djuraffär, en sån med hundmat och ben och akvariefiskar? Där får du säkert komma in - det är PARADISET - jag lovar! Jag får också följa med in i fotoaffären och i kameraaffären och där kommer det alltid någon och klappar och kliar mig, ibland får jag följa med bakom den där höga bänken också (eller rättare sagt: jag skyndar mig dit när matte börjar rota i sin väska). Det har varit varmt hos oss också och jag är nog inte riktigt van vid hettan än. Så skönt du har det som har ett träd att ligga under!

Hej Gullan! Så synd om dig som är sjuk! Men tur i oturen det där med att du får kattmat... mums! Och antiboootika ska visst vara bra för halsfluss har jag hört.

Du sammanfattar min dag bra - den var tom! Pipbollen fick jag inte för matte säger att jag blir så orolig då (hon har gömt undan den jag har hemma, vilket svek!). Och kaffe får jag inte dricka för det är visst inte bra för hundmagar. Hur kan "någon" (du vet vem jag menar) känna till
det eftersom jag aldrig fått prova?!
Hoppas du blir riktigt ompysslad så att du är frisk i morgon eller övermorgon!

2008-06-01 @ 10:42:06
Postat av: Elvis

Hej Trixi.
Vi träffades idag, hoppas att du inte blev ledsen på mig för att jag tyckte att det var min pinne.

Nästa gång skall jag försöka att vara snällare.
Titta gärna in på min blogg om du har tid, fick med en bild på dig där.

Postat av: Trixi

Hej Elvis! Nejdå, inte är jag sur på dig, jag var ju inte
särskilt trevlig själv heller. Nästa gång ska jag kämpa hårdare om pinnen, :-)
Vi ses i badet!

2008-06-01 @ 20:57:33
Postat av: Trixi

Hej igen Elvis! Jo, jag kan inte skriva på din sida för jag är inte med i Windows Pindows.
Jag lägger upp länken till din sida bland mina kompisar.

2008-06-01 @ 21:12:01
Postat av: Coffee

Du Trixi, kaffe är faktiskt inte gott! (Fast jag heter Coffee!) (Fast på riktigt heter jag Explicit's First Chocolate Surprise, och choklad är gott! Fsat det får jag inte för det är inte bra för hundar säger matte.)
Husse håller fram sin kaffemugg till mig ibland, och jag känner direkt på lukten att det är blääää!
Annars får jag bara goda saker av husse och matte!

2008-06-01 @ 22:50:17
Postat av: Gullan

Hej igen! Joo, nu är jag på gång. Antiboootikan har tagit och jag skäller nu lätt på hästarna i hagen (andra sidan staketet) igen med klar och gäll stämma. Dessutom äter jag utan att tveka. Inte riktigt 100% ännu, men på tisdag räknar jag med att kunna skälla RIKTIGT högt och fint på kusarna.

Nu skall jag in och kika på Elvis blogg. Måste ju kolla in pinn-kombatanten!
Tasseli-tass från en riktigt pigg Gulla

2008-06-02 @ 02:37:13
Postat av: Leo

Hej Trixi!
Vi har en sån´där affär här där jag bor också. Måste erkänna att jag nog aldrig gått "tommunnad" (bra ord Gullan!)därifrån, snattar ofta till mig en bit ur lösgodiskexburken som dom har I NOFFEHÖJD om man sträcker sig lite... Vet dom inte hur en noffe fungerer, får dom skylla sig själva!
Synd att du inte fick en av de fina bollarna! Jag har fått en GRIS. Du kan beundra den på min sida. Synd bara att du inte hör hur den nöffar...
Tass till dig, Trixi, från Leo.

2008-06-02 @ 18:58:17
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Coffee

Jag fick en jättegullig pipkanin av min matte i förrgår. Gul. Det kan du ju berätta för din matte, kanske förstår hon en fin vink...

2008-06-02 @ 23:01:35

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits