Lyckans dag


Gulliga Gullan har slagit till igen! Jag har fått post!!! Åååå, det gör mig så lycklig! Kunde inte behärska mig utan började öppna paketet innan jag ens hunnit in med det.


Mitt livs första julstrumpa! Jag bara ryser när jag tänker på hur jag vaknar på julaftonsmorgon och den är sprängfylld med klappar. Och så fick jag ett fint kort med Gullan på (framifrån) och en kylskåpsmagnet med en vovve på (bakifrån), godis i guldband och kyckling-lamm (det som är så gott!). Jag är såååå glad! TACK alla gulliga Trolltassare!

Kommentarer:
Postat av: Mamma

Hej min dotter!

Vilken gullig(ha ha) kompis du har!

Men har inte människorna lärt dig att man inte får öppna paketen förrän på julafton!

Nu måste du nog vara extra snäll så tomten vill fylla din strumpa!

God jul och kan du ge den där Gullan vår adress också?

Kramar

Mamma

Postat av: Gamla gamla lillhusse

Bara att slita upp papperet så fort man får chansen =) Lyssna inte på mamma ;)

Postat av: Trixi

Hej Mamma! Du förstår,Gulliga Gullan är min tikbästis på nätet (det är så bra att ha någon att tiksnacka med) så jag har inte tålamod att vänta i flera dagar med att öppna när jag får post från henne... det går bara inte! Och på det här sättet får jag ju strumpan fylld en gång till. Och jag behöver inte vara extra snäll, jag får julklappar av husse och matte ändå, det är bara tomten som hänger upp sig på såna småaktigheter.

2008-12-20 @ 11:02:33
Postat av: Trixi

Hej Gamla gamla Lillhusse! Skönt att jag får medhåll. Tack! Och kul att du tipsar om min blogg på din blogg!



2008-12-20 @ 11:16:37
Postat av: Leo

Hej Trixi! Jag har också fått julstrumpa, från tomten sa matte, fast nu när jag ser din strumpa misstänker jag vem det var ifrån, hm...namnet med guldbokstäver, röd strumpa och GODIS! Jädrans vad kul jag hade med min strumpa, sprang som en tossing runt, runt och slängde och dängde! Ärligt talat var den roligare än godispåsen som först trillade ut! Men när jag upptäckte riktig mat i en burk längst ned vid tårna, då Trixi, tänkte jag slita strumpan i tusen bitar.Fast matte hjälpte mig med burken och räddade strumpan. Julkortet hade jag nästan haft sönder innan matte hittade det, och kylskåpsmagneten, ja den upptäckte matte först idag under bordet! Jultass från Leo!

2008-12-20 @ 23:14:53
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi

Hej Leo! Visst var det kul att öppna paketet! Jag hann sprida ut allt innan matte rusade till och samlade ihop det igen. Nu har hon lagt grejerna högt upp på en hylla (kortet är fastkilat i julkortsfönstret och magneten på kylen) och jag får bara några enstaka godisbitar då och då - men jag tror att det var menat att jag skulle äta upp allt på en gång. Jag ser verkligen framemot när strumpan är fylld igen!

2008-12-20 @ 23:40:51
Postat av: Leo

Ja, Trixi, det ser jag också fram emot! Vi skickar ner våra strumpor och ber Trolltassarnas snälla tomte att fylla på!!!

2008-12-21 @ 12:29:44
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi

Så smart du är! Det tänkte jag inte på...

2008-12-21 @ 14:18:23
Postat av: Tomten

-Ånej. Den aktionen kan ni skippa!

/Tomten

2008-12-21 @ 14:25:26
Postat av: Trixi

Jädrans, inte trodde jag att Tomten läste här!!! Nu får jag väl nöja mig med klapparna från husse och matte, tomten vill säkert straffa mig för att jag ville fuska och ger mig inget, yyyyl.

2008-12-21 @ 18:01:01
Postat av: Leo

Men Trixi, va inte lessen. Du får skylla på mig...

2008-12-21 @ 21:27:23
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Trixi

Det hjälper nog inte om jag skyller på dig, Tomten säger säkert att man ska ta eget ansvar, yyyl, snyft snyft, yyyl

2008-12-22 @ 01:20:47
Postat av: Tomten

Jag har inte strukit vare sig dig eller Leo från min rutt-lista Trixi. Nu får du sluta yla.

/Tomten

2008-12-22 @ 09:18:27
Postat av: Trixi

Tack Tomten! Vilken lättnad, nu känner jag mig glad igen, trallalalalaaa.

2008-12-22 @ 10:59:02
URL: http://trixi.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits