Midsommardag

vall

Det var en slitsam dag igår!
Jag var ordningsvakt hela kvällen och ni ser ju vad jag hade att hålla
koll på; två ystra tyskar och en bitchig tonårstjej. Och så Bosse förstås.
Men han står mest på ett och samma ställe och  nosar (jag hinner käka
middag ett par gånger och han står fortfarande kvar. På samma ställe!).

grill

Mest hela tiden var jag dessutom tvungen att hålla koll
på maten eftersom grillchefen ibland var upptagen
av annat pyssel.


bad

Idag har jag kopplat av och haft det slappt, solat och badat.
Det är jag som är den bruna och svarta fläcken som gungar bland vågorna.

Kommentarer:
Postat av: Coffee

Å, vilken härlig midsommar du har haft! Nu behöver du nog ta igen dig en vecka...
jag blev lita avundsjuk när jag såg att du har fått bada. Det har inte jag fått! Fast vi var på ett jättebra badställe på midsommarafton! Min mamma och jag fick vara inne (det var ju kul att träffa henne, hon ska ha nya valpar vilken dag som helst nu, små halvsyskon till mig!) Alla de andra hundarna var ute men dom fick jag inte träffa den här gången. Menjag ska visst få bo där i sommar ett tag.
Fick du smaka av grillmaten? Inte ens det fick jag.

2006-06-25 @ 18:40:41
Postat av: Trixi

Härlig och härlig (tänker på midsommarafton och slynglarna som inte har någon hundvett och som man/läs: jag!/ måste fostra) - åtminstone har jag varit fullt upptagen och det är väl bra - tror jag. Och den kommande veckan ska jag verkigen ta igen mig. Det behövs, Här kommer en hemlighet: jag tror att jag väntar smått inom en snar framtid (även om matte säger att så är absolut inte fallet). Nå. nå vi får väl se.
Varför fick inte du vara ute? Hade du varit stygg/ohörsam/försökt smita genom stängslet???
Och jodå, jag har smakat på grillmaten. Vilken mänsklig kock kan motstå ett par bruna ögon och lite hopp-sitt-ligg-vacker tass? Lägg huvudet på sned och öppna ögonen stort så ska du se att du också får gobitar!

2006-06-25 @ 20:01:25
Postat av: Coffee

Jag fick nog inte vara ute för att de andra hundarna i hundgården skulle ropat på mig hela tiden då. Olydig är jag nästan aldrig. Det är mycket roligare att vara lydig för då får man godis!
Mamma och jag hade rätt mysigt i hundrummet, det är inte så ofta vi träffas på tu man hand så där. Hon berättade att hon snart ska ha valpar, men det såg jag faktiskt för hon är hemskt tjock! Är du tjock, eller varför tror du att du väntar smått? Har du träffat nån snygg hane? *fniss*
Beträffande godbitar av människomaten så är det minsann bara kattrackarn som får det i detta huset. Och hans kattmat är dessutom mycket godare än min hundmat!!
Men jag får slicka mattes tallrik rätt ofta i alla fall. Och jo, nötter får jag lite då och då i alla fall. Och äppelskruttar. Och så får jag leksaker rätt ofta. I dag fick jag en kartong som det varit tepåsar i. Uj så gott den luktade! Jag bet sönder den med detsamma, det var roligt!

2006-06-26 @ 21:16:09
Postat av: Trixi

Nä, inte är jag tjock... och hanar träffar jag nu och då, ibland är dom snygga.... Bosse träffade jag senast idag. Jag vet inte riktigt ... det bara känns som att jag väntar smått och så har det känts många gånger... blir lite tveksam, hmmm *kliar mig över öronen* .... Nä, nu får det vara nog med funderingar. Jag går och lägger mig! Det är en dag i morgon också.

2006-06-26 @ 22:47:05
Postat av: Bosco

Tycker att du är så bra grillvaktare att jag länkade till dig från min sida. /Bosco

Postat av: Bosse

känner mig en smula förödmjukad när du drar in mig i din redovisning av ditt "hålla koll" arbete, mig behöver då ingen "hålla koll" på". Glöm inte bort att jag är äldre än du gumman. Men att du höll legisterna, som var här, i ett järngrepp är jag bara tacksam över. För gästvänlighetens skull måste man ju låtsas bli glad när snorvalparna kommer, men oss i mellan, är det riktigt skönt när de drar. Jag orkar bara inte med allt deras stojjande å hoppande å naffsande å skällande. Jag sov hela dagen efter. Men det fina när det samlas så mycket människor och djur är ju att så många gosaker faller ner från bord och händer till lämplig ätnivå.

2006-06-28 @ 16:05:56
Postat av: Trixi

Bosse:
Jag menade inte att vara nedlåtande mot dig men du vet ju att jag blir hysterisk när det kommer snorisar som bara ska stoja och när ingen lyssnar på mig och alla bara gör som dom själva vill. Då är det lätt att jag drar alla över en kam och kanske hackar på dig också, helt i onödan.
Men Bosse, det är du och jag mot dom!

Bosco:
Det var snällt av dig.
Tackar så mycket!
Såg att du hade fått många poäng på bloggportalen. Grattis!

2006-06-28 @ 20:15:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits