Vårdag


I morse visade termometern på plusgrader och jag förstod att nu är det vår! Genast ringde jag upp Bosse, men då han fortfarande låg och sov var jag tvungen att vänta någon timme innan han kunde komma. Vi stack i ilfart ut till badplatsen. Nåja, kanske inte ilfart men åtminstone så snabbt man kan i ishalka och lerslask. Men gissa om jag blev besviken... snö, is, snö, is, snö och inte den minsta deciliter öppet vatten.


På hemvägen överraskades vi av Elvis och hans familj som kom spatserandes. Genast formade vi en trekant och sniffade.


Elvis hade med sig sin hustru Dixi och deras dotter Garbo.
Garbo ville inte vara med på bild, hon var helt upptagen med att massakrera en snödriva som hon tyckte låg lite olämpligt till.

Kommentarer:
Postat av: Coffee

Här är snön alldeles slut. Och det finns blommor ute. Mycket katter också, jag jagade en som kom in i husses hus när vi var där i veckan. Kan du tänka så fräckt, den bara spatserade in och satte sig i en fåtälj utan att ens be om lov! Det var bara jag som såg det, men när jag tänkte gå dit ropade matte på mig. Så fort hon tittade på nåt annat gick jag dit och körde ut den, och då blev de glada förstås. Husse gillar inte att katter går in i hans hus eller på hans tomt. Men den där katten kommer nog inte tillbaka!

2012-03-18 @ 17:42:52
Postat av: Trixi

Hej Coffee! Jag önskar att snön vore borta här också. Men det där med katten var ju spännande! Sprang du efter den eller sa du bara åt den att försvinna? Önskar jag hade varit där med dig för hem till mig kommer det aldrig någon katt. /Trixi

2012-03-18 @ 20:32:48
Postat av: Syster

Hej syrran!

Vad härligt ni hade det! Synd att du inte kunde vara lös och leka med dina släktingar. Ja jag vet att Dixi och Elvis har lite problem med Garbo - hon gör lite som hon vill ibland.

Hörde ryktas (ha ha ha) att vi kanske får besök av dig! Här är inte så blött och lerigt för husse hjälper oss och tar bort snön från gården och vi bor ju på landet vet du så i skogen är det ingen lera!

Kramar

Dilba

Postat av: Trixi

Hej Syster! Så jag ska komma och hälsa på er?! Sånt får jag aldrig veta i förväg, det är först när vi svänger av från storvägen som jag förstår vart vi är på väg! Och det var kul att träffa släktingarna även om jag mest bara nosades med Elvis. Det ska bli kul att komma till er! Ni har ju alltid något gott på diskbänken eller i kylen, längtar redan.../Trixi

2012-03-19 @ 09:08:27
Postat av: Coffee

Minsamm kom det inte snö i natt igen, fast den har redan gått bort.

Katten körde jag ut, men jag sprang inte efter den för matte fick ju se det och ropade på mig. Det hade inte varit nån idé heller, den gjorde väldigt klart att den inte alls ville leka.

Det vore kul om du bodde närmre så vi kunde leka ibland. Du skulle gilla vår hundrastgård, och katter finns det överallt här. Fast en del får inte gå ut. Men många får, och en del smiter ut, en utsmitarkatt var det hos husse (fast inte inne) en annan gång när vi var där.

2012-03-19 @ 18:03:38
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Vad kul att du träffade ett helt gäng med noffar! Det gör jag inte så ofta, bara på norfolkterrier-promenaderna på Årstafältet. Vi har ingen snö kvar, fast våren har ändå inte riktigt kommit igång. Snart flyttar matte ut trimbordet, så då ska jag bli vårfin. Då blir det byggmaterial till fågelbona...Tass till dig från mig! Leo.

2012-03-20 @ 14:30:28
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Anonym

Hej Leo! Det är inte ofta jag heller träffar andra noffar, kanske bara en gång om året. Och jag ska också iväg till frissan snart, börjar verkligen vara dax. /Voff voff från Trixi

2012-03-22 @ 11:14:26
Postat av: Elin & Billy

Söta bilder! :) och verkligen skönt nu när det börjar bli vår!

2012-03-29 @ 13:21:14
URL: http://elinselin.se/wordpress

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits