Tröttande dag


Efter en dag med mångahanda göromål är det skönt att lägga sig i soffhörnet och pusta ut tillsammans med Allt-i-allon.

Cykel- och baddag


Då det var varmt och svettigt idag åkte jag iväg med cykeln till badet.


Det var minst 20 grader varmt i vattnet. Jag jagade änder och jag plockade pinnar. Allt var jättekul.

Sjukdagar


För några dagar sedan blev jag sjuk. Jag bara kräktes och kräktes så vi åkte till hundsjukhuset. Det var inga andra hundar där men jag var ändå tvungen att vänta ett tag.


Sen kom Hunddoktorn och han ville att jag skulle väga mig.


Sen fick jag ligga under en apparat i ett mörkt rum och jag blev stucken med nålar och allra sist var jag tvungen att dricka en illasmakande, vit smet. Det var skönt att ha husses mage att luta sig mot när det kändes tungt. Hunddoktorn sa att det fanns Något i min tarm som såg ut att inte vilja röra på sig så nästa dag for vi dit igen. Återigen låg jag under apparaten och blev stucken med nålar och fick vatten under skinnet och illasmakande gegga i munnen. Och som om inte det var nog så hade jag dessutom hamnat i ett kattrum!
Flera timmar senare fick jag ligga under apparaten igen och då sa Hunddoktorn: Hurra! Något har rört på sig!



Nu har det gått några dagar och jag känner mig mycket piggare, orkar se på TV, sitta i mitt spanfönster och gå på utepromenader. Efter flera dagars svält har jag börjat mumsa på klibbigt ris. Jättegott! Något har ännu inte kommit ut men det står och köar på första plats. Och jag är så glad att Hunddoktorn finns och har öppet på söndagar!

UPPLÖSNING:
Det var en hårliknande tuss med diverse, obestämbart "skräp" i som kom ut idag!

Varm dag


Idag har det varit en riktig sommardag. Vi åkte ut och fikade bland gräs och spenat. På min plats dukades det med vattenflaska... men som tur var fick jag lite smulrester också.


Efter att jag badat i älven åkte vi till tant S. för middag. Som vanligt suckades och stönades det i köket  över hur god maten var och jag tyckte också att potatisskalen smakade ok. Lyckligtvis fanns det ett sofflock för mig att sitta på i min anvisade hallhörna.

hits