Valpvaktsdagar

89.jpg
jag är alldelses yr och vimmelkantig, på gränsen till utmattad. Det är inget halkande på bananskal att sköta om lille Paco. Matte i huset har varit lite krasslig så min matte och jag har varit där och tagit hand om hushållet. Kom hem igår kväll och la mig på rygg i soffan och sov i flera timmar. Men jag måste erkänna att lite kul var det, trots allt.  Ni undrar kanske om Bosse var behjälplig i bestyren?

90.jpg
Nejdå, det var han inte. Han låg mest på sofflocket, ovanpå en hög av sammetskuddar.

Pacodag

87.jpg
Idag har jag hälsat på Bosses låtsas-lillebror Paco (Knotten hade varit ett bra namn).
Han kände till hundreglerna och irriterade inte mig i onödan (men Snäll-Bosse har lite svårt för att vara tillräckligt sträng, det minns jag från min egen barndom också) så jag tyckte att han var ganska gullig. Och väluppfostrad. Klart godkänd.

hits