Bad- och båtdagar


Det finns många fina och användbara saker som flyter omkring i vattnet här i Badarland. Jag har fått ihop en riktigt bra samling av tuggvänligt trä.


Men livet består inte bara av fyndletande och nöjen, jag har också bestämt mig för att ägna ett par dagliga timmar åt studier och då åker jag ut med båten.


Mitt forskningsprojekt den här sommaren är vattnets rörelser i förhållande till årtagens vinkel.

Midsommaraftonsdag


Glad midsommar till alla mina läsare, kompisar och släktingar! Jag håller tasstummarna för att solen ska komma fram till eftermiddagen.
Om några dagar åker jag till Badarland och då måste jag ha på mig fästingmotgift så det blir inget midsommarplaskande för mig här hemma, men det ska jag ta igen sedan.
(Och ni som har norfolkkalendern, ni har väl inte glömt att bläddra fram till juni?!)

hits