Årets sista dag

109.jpg
Jag blev tilldelad en hatt med två raketer på och det ville jag inte ha. Jag HATAR raketer...

110.jpg
... så matte fixade bort dom och jag blev mycket gladare. Nu ska vi kalasa!

Julaftonsdag

107.jpg
Det är med det yttersta av våra krafter vi orkar ställa upp på bild efter att ha trasslat bland papper, snören och paket. Och jag är sååå mätt...

108.jpg
Det har varit en svettig kväll, jag får inte ta något från bordet så länge någon ser på...
Och en hälsning till Sylke: No hard fealings, eller hur? Trots att det blev lite trångt där under bordet...

Julbaddag

106.jpg
Idag blev jag julbadad. Bara för att matte gjorde det hemma i byn när hon var liten så var jag tvungen att göra det nu...

105.jpg
Efter badet låg jag i köket och väntade på att olivbröden skulle bli färdiggräddade.

Julkortsdag

103.jpg
Här kommer brevbäraren med ett julkort till mig från Gulliga Gullan!!!
Ett urtjusigt kort. Gullan, du måste ha gått kurs för att kunna sånt där?!

Önskelista-dag

102.jpg
Har suttit länge och väntat på att tomtenisse-pryon ska hämta min önskelista. Men nissen syntes inte till så när skymningen föll gav jag upp. Får göra ett nytt försök i morgon.

Upptäcksfärdsdag

101.jpg
Äntligen. efter flera dagars regnande, visade sig solen så jag tog med mig resten av flocken och gick på upptäcksfärd i skogen. Efter en stunds vandrande tyckte jag mig höra porlande vatten, jag slet och drog i riktning mot ljudet och helt plötsligt var där ett vattenfall! Jag bönade och bad om att få bada men  no no, det fick jag inte. För kallt, sa matte.

Kalenderdag

100.jpg
Idag kom Norfolkterrierklubbens kalender. Gissa vem som är juniflicka, november-ego och hundtomte. Trallalala så kul, så kul!

Blöt dag

99.jpg
Blev blöt och kall i regnet, satte mig i soffhörnet för att se en deckare men somnade.

hits