Söndag



Idag har jag varit på utflykt.
Först sprang jag runt i en park där det fanns en massa olika djur (men
tyvärr inga hundar).



Efter djuren var vi på ett ställe där jag fick smaka på pajsmulor, lite
avskrap som blev över när husse och matte ätit sig mätta. Där fanns
också en jättedusch som jag gärna hade provat men det fick jag inte.
Vi var till ännu ett ställe, men det är inget att orda om för det var så tråkigt.




När vi äntligen var hemma igen la jag mig på altanen, på en matta som
tant L har virkat. Den är lagom i rundningen tycker jag..

Fotbollsdag




I helgen har jag varit på fotboll, både på lördag och söndag.
Igår regnade det och jag var lika blöt som en icke urvriden
skurtrasa innan matchen var slut. Idag var det varmt och skönt.
Jag träffade en massa människor jag känner och så fick jag också
tillfälle att morra åt en stövare (jag tror han blev rädd). Och det
bästa av allt: Mitt favoritlag tog brons!

Stranddag



Äntligen lite sommaraning och jag fick plaska en lite längre stund i vattnet.




Jag gömde mig ett tag i vassen, tänkte att det skulle komma något
byte flytandes.




Efter badet var jag lite frusen, det var gosigt att bli torkad.

Hälsapå-dag



Idag har jag varit och hälsat på Tant J och hennes kolonilott. Det är
kul. Vägen dit är smal och slingrig men jag vet precis hur man ska
gå. Det finns en massa blommor och små kryp där. Jag skulle gärna
hjälpa till att gräva i rabatterna, det skulle ju gå mycket fortare då,
men av någon underlig anledning måste jag sitta bunden.

hits