Ledig lördag

136.jpg
Idag var både husse och matte lediga från sina jobb så vi började dagen med att handla mat till mig i min favoritaffär. Där hittade jag en jättegullig rosa munkorg som jag ville ha men matte sa att jag inte var tillräckligt farlig för att behöva en sån. Fnyys!

137.jpg
Sen rusade jag upp i bollkorgen men jag fick ingen ny boll att ta med mig hem.

138.jpg
Efter handlandet åkte vi iväg och fikade långt borta. Ni ser väl att min kopp är tom!!!

Och så var vi förbi brännbolls-VM. Vilken massa folk och skrammel och stoj!
En och annan hund såg jag också.

Barbesökslördag

135.jpg
Jag såg i tidningen att baren sommaröppnade och då jag var på humör för lite trevligt umgänge beslöt jag mig för ett besök.  Förväntansfull satt jag länge och väntade på att det skulle komma fler vovsingar men tji fick jag. Och inte var det någon servering heller!

Städdag

134.jpg
Idag har matte och jag städat och mellan dammtorkningarna har vi pausat med promenader. Här sitter jag på min varma sommarsten (inte för att det är sommar riktigt än) och håller utkik efter lekkompisar. Jag är inte längre "på det viset" så nu får jag leka med pojkar också.

Söndag

133.jpg
Vad har hänt?
1. Matte och husse har skaffat en ny hund.
X. Jag har varit till frissan.
2. Matte har photoshoppat bort allt lurv från mitt ansikte.

Utflyktsdag

132.jpg
Under utflykten idag fick jag tillfälle att hoppa omkring på stenarna i lillbäcken. Det var mycket spännande att jaga dom små skumrundlarna som simmade runt överallt i vattnet.

Kafédag

131.jpg
Husse och matte ville gå på smultronkafeét och då brukar jag få sitta nere på marken och sukta. Men idag tog jag saken i egna tassar, hoppade upp i husses knä och skyndade mig att sträcka ut tungan innan någon såg vad jag gjorde. Det var mazarinkaka, det kände jag på smaken.

hits