Rosa kuldag


Jag fick mitt halsband med rosa kula idag!

Kommentarer:
Postat av: Gullan och Kråkan

Härligt! Då kan vi börja använda våra helt officiellt nu. Gú vad kuligt!

Tass å Kram från oss!

/Flickorna med Rosenkvattts

2010-03-09 @ 13:17:59
Postat av: Trixi

Mitt halsband har dröjt så länge för jag väntade på att affären skulle få in en sån smal kedja som ni har, men dom fick aldrig in någon så jag tog en tjockare - och det gick lika bra sa min smyckestillverkare.

2010-03-09 @ 13:33:51
Postat av: Dixie

Åh, det var ett fiiint halsband!! Du är bara sååå söt i det, Trixi. c",)

Postat av: Trixi

Tack! Jag ska ha på mig halsbandet när jag är ute och fingår (hm hm). Och du är också söt, Dixie! Och hoppas att din matte är bättre i foten.

2010-03-09 @ 16:19:46
Postat av: Anneli + vavvorna

Vilket fint halsband.

2010-03-09 @ 16:23:19
URL: http://chitassar.blogg.se/
Postat av: Trixi

Hej Chitassar! Så gulliga valpar ni har!

2010-03-09 @ 16:46:10
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Så fin du är i din kula av kvatts! Vi läste om rosenkvattsen och det stod att det var en magisk kärlekssten (passar en söt noffa!) Det stod också att den stärker självförtroendet (bra vid kattjakt) och hjälper dig att förlåta (bra för katterna). Kvattstass från Leo.

2010-03-09 @ 18:29:31
Postat av: Anonym

Sött Trixi, jag har en med svart kula.

2010-03-09 @ 18:47:50
Postat av: Gull å Kråka

Absolut Trixi! Grövre kedja ger ett tufft "girlpowerintryck" samtidigt som den vackra och braiga kvattsen ger det väna intryck som är så användbart när man närmar sig katterna...

Du passar så jättebra i halsbandet!!!!

Schysst av Leo att läsa på om kvattsens egenskaper också tycker vi!

2010-03-09 @ 19:39:00
Postat av: hector & texas

GUD vilken underbar bild på dig trixi och vilket vackert halsband :) fina flickor ska ha vackra halsband.voff h & t

2010-03-09 @ 21:41:48
URL: http://hector007.se
Postat av: Dixie

Mamma hälsar att det går mycket bättre med foten, och hon hälsar att det är en noffe(tjej) man ska ha. Vi noffar är ju bara bedårande och snälla och söta och roliga och fartfyllda.

2010-03-10 @ 10:17:12
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: Coffee

Å, så fint! Jag ska be min matte att jag också får ett halsband. Fast rosa klär jag nog inte i.

Min matte sögar att flattar också är bedårande och allt det andra. Jag vet inte riktigt vad det betyder förstås... men matte (och husse) älskar mig så det måste ju vara nåt bra!

2010-03-10 @ 15:37:28
Postat av: Trixi

Hej Leo! Att kulan är en kärlekssten har jag hört men att den också stärker mig i katthanteringen, det visste jag inte. Nu ska jag ha den på mig en stund varje dag så blir jag ännu bättre i kattjakt. Och förlåtandet kan ju vara bra att ha när matte glömt att ge mig frolic.



Hej Okänd! Du är säkert jättesnygg i svart kula. Vad har du för färg på pälsen?



Tjejerna! Visst var det bra att få reda på det där om extra kattkraft! Särskilt för er som har dom så nära inpå...



Hej Hector och Texas! Jo, nu behöver jag ju yttre attribut som visar att jag är tjej, hihihi.



Dixie! Vilken tur att din mattes fot är bättre så du får dina promenader i vanlig ordning.



Hej Coffee! Det finns många olika färger på kulor och dom har olika betydelser. Du får be din matte vara smakråd när du ska välja. Är det slut på snö att rulla i hos dig?

2010-03-10 @ 17:34:34
Postat av: Coffee

Vi har gott om snö kvar att rulla i än. Men det droppar och droppar om dagarna! Och det går nästan bara att springa på de skottade gångvägarna, för överallt där jag brukar rusa runt är det jättemycket snö så jag får hoppa fram med höga hopp.

Var får man veta vad det är för betydelse på färgerna?

2010-03-11 @ 15:43:15
Postat av: Trixi

Det var smyckestillverkaren som talade om att olika stenar har olika betydelse, min kula heter rosenkvarts. Här hittade jag en sida där det står lite om stenars betydelse: http://mashalasmycken.blogspot.com/2008/12/tvl-luffa.html

Leo kanske vet någon sida?

2010-03-11 @ 16:25:35
Postat av: Mamma

Don efter person, eller vad det nu heter på vårt språk! Du är verkligen en strålande förebild för mina andra barn, barnbarn osv (jag vet inte hur långt min flock har hunnit ännu). Har du hört den tråkiga nyheten om din pappa? Han har somnat in men leker nu med sin mamma och alla andra som bara har väntat på honom i hundhimlen. Så snäll som han alltid varit så har han ju såååå många kompisar! Du kan läsa mer om honom på Nyheter på flockens hemsida.

Var rädd om ditt vackra halsband - du vet det finns "skator" ha ha ha överallt.

Kram

mamma

2010-03-13 @ 06:12:14
URL: http://www.lobeiroskennel.com
Postat av: Trixi

Hej Mamma! Det var ju tråkigt det där med pappa, även om jag aldrig träffat honom så blir det lite ledsamt.

På tal om skator så längtar jag tills det är barmark igen, jag älskar att rusa mot dom när dom struttar runt och pickar på marken (förut sprang jag efter dom öven när dom flög men det har jag slutat med nu).

2010-03-13 @ 08:00:34
Postat av: Leo

Hej Trixi!

Tänkte jag ville önska dig en GLAD PÅSK och mycket gott i påskägget! Från Leo.

2010-04-01 @ 17:40:30
URL: http://redriff.norfolkterriers.dinstudio.se
Postat av: Dixie

Glad påsk till Trixi önskar Dixie!!

2010-04-02 @ 18:45:41
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=noffe
Postat av: angelica

sikken sötnos! kolla gärna in min blogg.

2010-05-06 @ 11:51:40
URL: http://vastkustflocken.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits