Trist dag



Idag har det varit en trist dag. När vi har varit ute har jag
varit tvungen att släpa i koppel hela tiden.
Men igår var det kul. Då jagade jag iväg ett gäng skator som
härjade på min äng och i stridens hetta råkade jag komma en
bit bort från matte, och HÖRDE INTE när hon ropade (skrek)
på mig - kan jag rå för att jag har dålig hörsel, va?
Hela dan idag har jag hört matte muttra något om att nu ska
det tas i med hårdhandskarna. Vet inte vad hon kan mena med det.
Åtminstone har jag fått mat precis som vanligt (och det är ju det
mest viktiga) och några handskar har jag inte sett till.

Kommentarer:
Postat av: Coffee

Voff Trixi, Coffee här! Jag är lite större och äldre än du, så jag tror jag vet varför du bara fått gå i koppel hela dan. Jo, det var det där med skatorna. Du måste hålla koll på din matte hela tiden när du är lös, så att du märker när hon vill att du ska komma. Ett öga på skatorna och ett på matt, alltså! Eller ett öra, då. Annars kommer du att få jättetråkigt, kan jag lova!
Du kan inte räkna med att dina människor ska begripa att skator och sånt är viktigt. De har verkligen svårt att inse hur livet borde levas, men det rår de förstås inte för.
Ha det bra! Hälsningar Coffee
PS Jag är på besök hos min gammelmatte ett tag. Jag hörde henne och matte prata om att jag skulle "äta upp mig". Men det kan man väl inte? DS
PPS Men maten den äter jag upp ordentligt! DS


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits