Sjukdagar


För några dagar sedan blev jag sjuk. Jag bara kräktes och kräktes så vi åkte till hundsjukhuset. Det var inga andra hundar där men jag var ändå tvungen att vänta ett tag.


Sen kom Hunddoktorn och han ville att jag skulle väga mig.


Sen fick jag ligga under en apparat i ett mörkt rum och jag blev stucken med nålar och allra sist var jag tvungen att dricka en illasmakande, vit smet. Det var skönt att ha husses mage att luta sig mot när det kändes tungt. Hunddoktorn sa att det fanns Något i min tarm som såg ut att inte vilja röra på sig så nästa dag for vi dit igen. Återigen låg jag under apparaten och blev stucken med nålar och fick vatten under skinnet och illasmakande gegga i munnen. Och som om inte det var nog så hade jag dessutom hamnat i ett kattrum!
Flera timmar senare fick jag ligga under apparaten igen och då sa Hunddoktorn: Hurra! Något har rört på sig!



Nu har det gått några dagar och jag känner mig mycket piggare, orkar se på TV, sitta i mitt spanfönster och gå på utepromenader. Efter flera dagars svält har jag börjat mumsa på klibbigt ris. Jättegott! Något har ännu inte kommit ut men det står och köar på första plats. Och jag är så glad att Hunddoktorn finns och har öppet på söndagar!

UPPLÖSNING:
Det var en hårliknande tuss med diverse, obestämbart "skräp" i som kom ut idag!

Kommentarer:
Postat av: Doris Handbollskatten

Men oj! Stackars dig. Du har vl inte ätit något dumt, typ en gummiboll? Vi katter praktiserar metoden att tugga i oss lite gräs för att emellanåt få kräkas ur oss en del jox som inte ska vara i magen. Typ hårbollar. Fast, ni hundar verkar ju inte ta personligt ansvar för er pälsvård, så ni får väl inga hårbollar...



Hoppas vad det nu än är kommer ut snarast och att du mår bra sen!

Postat av: Coffee

Men stackars dig! Vet du, min pappa har råkat ut för precis samma sak, och han fick till och med stanna flera dar på djursjukhuset och dom trodde att han kanske måste opereras! Men det slapp han. Han berättade alltihop i helgen när jag var och hälsade på honom och några av de andra hundarna hemma hos första matte.

Här i huset är det matte som har kräkts och varit dålig. En av lillmattarna kom och gick ut med mig, så dålig avar hon . (För husse var på kurs. Hemskt vad dom åker på kurs jämt, människorna!)

Undrar vad matte hade ätit. Mina leksaker har hon då aldrig verkat vilja tugga på.

Skriv snart igen så vi får veta när du blir helt frisk! Slick från mig!

2008-07-10 @ 09:42:33
Postat av: Trixi

Hej Doris Handbollskatten! Jo, jag har nog ätit något men jag vet inte vad... Och vad gäller hygienen så tar vi hundar också ansvar men vi bryr oss mest om tassar och ansikte, vad gäller övriga kroppen tycker jag att det räcker gott med simturerna. Såg du kattprogrammet som gick på TV igår? Det var mycket intressant, jag fick en hel del nyttiga upplysningar. Oj, förresten, jag tror dom sa i programmet att katter inte begriper sig på TV... är det så?



Hej Coffee! Stackars din pappa som var tvungen att vara kvar på sjukhuset! Tur att problemet löste sig. Ni retrievers är visst också lite ät-tokiga, matte berättade att hon haft en gul av någon sån sort och den åt hytt och bytt, men sååå tokig är ändå inte jag.

Och stackars din matte som varit sjuk! Hoppas verkligen hon mår bättre nu. Tur du har lillmatte som kan sköta om dig, det blir ju så lessamt när mattarna och hussarna inte är i form. Och du, Coffee, vi skriver till regeringen och ber dom avskaffa Kurser! Det är ju bara till förtret för oss hundar!

2008-07-10 @ 10:12:15
Postat av: Herbert

Trixi, vad skönt att höra att du mår bättre. Jag har varit med om samma sak fast då var dom tvugna att söva mig och öppna min mage. "saken" satt fast i tarmen och vetrinären fick klämma på tarmen så den åkte bakåt. Det var inte kul för usch vad ont jag hade. Dagen efter så kom "saken" ut, en plastfena var det. Jag är lite nyfiken på höra vad du har haft i magen? Du kan väl berätta det sen.

Nospussar från Herbert

2008-07-10 @ 11:00:18
URL: http:///norrlands_norwich.blogg.se/
Postat av: Trixi

Hej Herbert! Nu har det löst sig. Det var en "tuss" som såg ut som hår med skräp i. Det var ju skönt att jag inte varit så tankspridd att jag svalt något som inte kunde komma ut. Och så en annan sak: Jag försöker lägga upp er nya bloggadress i min länklista men får bara "ange giltig url" till svar. Skumt, för det går ju att komma till adressen.

2008-07-10 @ 13:09:32
Postat av: Herbert

Kan det ha varit en liten råtta?



Herbert

2008-07-10 @ 13:10:10
Postat av: Trixi

Hmm... tveksamt... en pytteliten musunge? njaa...

2008-07-10 @ 19:27:48
Postat av: Gullan

Men Trixi!

Här har vi varit på "bus" i några dagar och så kommer man hem och får läsa om hur du sätter i dig musungar som vägrar att åka HELA "karusell Trixi".

Ja. Det gjorde den ju (eller tussen eller vad det nu var) till slut, men det var en lång karusellfärd i vindlande kanaler ;-)

Skönt att allt löste sig och jäsingen vilken tur att veterinären hade söndagsöppet!



Njut av att kunna äta vanlig mat och se till att vara mer nogräknad med vad du sätter i dig i framtiden. Fast det är ju svårt. Man är ju nyfiken och man har inte undersökt riktigt ordentligt om man inte har SMAKAT på det...



Tass, nos och voff från Gullan med vänner

2008-07-15 @ 22:51:33
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Trixi

Hej Gullan! Så kul med en bus-resa men jag gissar att ni längtade hem till poolen. Och jodå, jag ska vara försiktig med vad jag smakar på i fortsättningen (åtminstone ett par veckor till), det var inte kul att vara sjuk. Voff från Trixi som väntar på att få åka och bada.

2008-07-16 @ 19:21:15
URL: http://trixi.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits