Videokonferensdag

113.jpg
Idag har jag haft videokonferens med tant L.

Kommentarer:
Postat av: Gullan

Gúú vad koncentrerad du ser ut på fotot!
Vad sade du till tanten?
Är det du som har tagit ett bett i äpplet på datorn?

/Nyfiken-Gullan

2008-01-12 @ 23:15:06
Postat av: Trixi

Man måste verkligen skärpa sig när man har videokonferens med tvåbeningar, annars begriper man inte ett jota. Men när Bosse och jag konfererar, då drar vi bara gamla vitsar som vi hört hundra gånger tidigare och då behöver man inte koncentrera sig. Under det här samtalet satt jag mest tyst, det var tanten som pratade, jag tror hon ville att jag skulle titta åt ett visst håll, vet inte så noga... Och det är inte jag som har bitit på äpplet, det är säkert Husse som gjort det. Eller möjligen grannens katt - den odågan!

2008-01-13 @ 08:23:17
Postat av: Manook

Den där varianten har jag inte testat.
Ser intressant ut.

2008-01-16 @ 22:06:37
Postat av: Gullan

Tänk, den där tanten var otroligt mycket MINDRE kontroversiell än vad katten på fönsterbrädan var, det märker man ju på bristen på upprörda känslor här! Här blåser det jättemycket. Man får fladdra hur mycket man vill med örona. Skyller på vinden bara. Matte hoppas att staketet skall hålla!
Tassar från alla oss! /Gull med vänner

2008-01-17 @ 00:51:17
Postat av: Trixi

Manook, du kanske kan ha en datarträff med Henne så kan ni komma överens om tid och plats... smart, eller hur?! Då behöver du ju inte ligga ute i snön och vänta... även om du kanske tycker det är jättemysigt i snön och kylan...

Sant, Gullan, tanter är nog inte lika upprörande som katter, kanske för att dom inte springer lika fort och inte klöser eller fräser heller. Matte håller tummarna (när hon inte skissar på arken-bygget) för att ert staket ska hålla. Nu ska jag ut en runda och vada i vattenmassorna igen.

2008-01-17 @ 09:22:18
Postat av: Gullan

Ååååh, stackars dig Trixi! Det kommer att bli jättejobbigt att få ihop "två av varje art" -om du nu skall hjälpa din matte att komplettera Arken!??
Kan jag hjälpa dig på något sätt så voffa till bara. Vi har fasaner, rådjur och hjortar till exempel. Hör av dig bara.
Lycka till!!! Förstår på "vadandet" att det börjar bli bråttom. Jag tar fram tejpen igen så länge!
/Gullan

2008-01-17 @ 10:07:32
Postat av: Trixi

Jag blir så glad för all hjälp jag kan få men matte säger att vi kan inte ta med alltför stora varelser, mest smådjur, katter (jipiii!) och hundar och sånt, jag tror att rådjur och hjortar inte får plats, men ni har väl smådjur i skogarna runt omkring?. Toppen att du har kvar tejp, det kommer att behövas, posten är ju så ovarsam med paketen så dom trasas lätt i transporten.

2008-01-17 @ 17:16:04
Postat av: Coffee

Här har vi spindlar och silverfiskar, ska jag skicka dom?
Vi har också en del regn, men det rinner ner i backen än så länge.

2008-01-18 @ 06:28:18
Postat av: Trixi

Nej nej, Coffee, skicka inget! Spindlar kan jag fixa själv och silverfiskar har vi inte planerat att ta med! Dessutom slutade det att regna i går eftermiddag så arken-bygget blir uppskjutet tillsvidare.
Gullan - du kan lägga in teipen i lådan igen!

2008-01-18 @ 07:41:31
Postat av: Gullan

Tejpen nedpackad -igen!
Nu ligger den säkert i en låda som jag har skrivit "Trix och Fix" på...
TREVLIG HELG ALLA!
/Gullan

2008-01-18 @ 12:49:11
Postat av: lilla släktingen Ester

hej halvmoster!
Oj vad det händer mycket saker i stora vida världen! Du verkar vara en riktig allveterska!
bra att veta om det är något jag funderar på - har redan lärt mig av min mamma (som är halvsyster till dig) och mina andra halv/75%-systrar att svansen ska gå hela tiden!!! Visste du det?
Det där med hörlurar får nog vänta - mitt huvud är ju mindre än den ena luren.....
Hälsningar i från snöstormande
Ester

Postat av: Trixi

Hej lilla Ester, så roligt att du tittar in hos din halvmoster! Du ska se att om några veckor vet du också en massa mer saker om stora världen men du är alltid välkommen att fråga om det är något du funderar på. Och visst är det kul att vifta på svansen! Hälsa så mycket från mig till alla i din stora flock.

2008-01-26 @ 09:10:36

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits