Blåbärsdag


Det fanns gott om blåbär på Lilla Berget vid sjön.

Kommentarer:
Postat av: Leo

Hej Trixi! Vad bra att du kan plocka blåbär. Här har alla torkat bort, men jag plockar åt mig en och annan kaninlort istället...



Det var en stor katt som kramade dig på förra bilden! Jag bor granne med en katt här på Fårö, Katten Sara nr 3, och jag bor granne med henne hemma också! Faktiskt helt sant, granne med samma kisse både här och i stan! 15 år är hon, och jag brukar låtsas att jag inte ser henne. Hon är inte den typen som man sätter sprätt på i första taget...



Tassar från Leo på semester.

Postat av: Sune/Herbert/Kalle

Vi ser att du gillar blåbär lika mycket som vi gör.

Här i vår skog finns det massor, Kalle han är helt galen i alla bär som finns. Inte konstigt, han är tokig i mat.



Nospussar från "Norrarna"

2008-08-03 @ 21:22:17
Postat av: Gullan

Vad bra du är på att plocka blåbär Trixi!

Vi plockar bara bär på hemvägen av promenaderna, för då har vi liksom tid att kika ordentligt på vad naturen har att erbjuda för snacks. På "utvägen" har vi alldeles för mycket fart under tassarna!



Racertassar från Gullan och Kråkan

Matte hälsar. Vi har tagit henne på en riktig lång-tur ikväll, så risken är att hon kommer att snarka inatt. Vi garderar oss genom att släpa in allehanda leksaker i sovrummet som vi kan lägga för öronen om det behövs!

2008-08-03 @ 21:56:14
URL: http://www.trolltass.se
Postat av: Coffee

Javisst är det mysigt att plocka bär i skogen! Fast i år är det dåligt med dom här hos oss. Som tur är brukar jag kunna övertala matte att ge mig annat godis. Så fort hon äter något får jag sista biten.

Och ibland när vi är ute och går och jag får springa lös så får hon sån himla lust att ge mig en gobit så hon visslar eller ropar på mig! Jag har uppfostrat henne bra - hon är nästan perfekt nu! (Fast lite är det kvar...)

2008-08-03 @ 23:34:23
Postat av: hector

Voff Trixi.

Hur leker livet med dig då?

Jag mår bäst men det gör inte matte,hon är förkyld och hostar så promenaderna går inte lika fort som vanlig men vem har bråttom,mitt motto är Varför stressa man kommer fram ändå!

idag tänkte jag lura ut matte till Djurgården för vi är i stockholm tills på lördag.

Jag är inte lika duktig på dig att plocka blåbär för jag tycker inte om dem,men matte äter gärna.så får hon sååå fin tunga.

Ha det bäst!voffar Hector

2008-08-07 @ 09:11:03
URL: http://www.hector007.se
Postat av: hector

förlåt ett stavfel det ska vara som dig inte på dig,inte lätt att skriva med mina stora tassar.

2008-08-07 @ 09:12:32
URL: http://www.hector007.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits