Yrvädersdag

27.jpg
Det snöar och yr.  Snöröjaren var här nyss.

Kommentarer:
Postat av: "Leo"

Hej Trixi! Matte säger att du ser ut precis som jag i fönstret. Här på Fårö har jag bra utsikt från mitt fönster. Såg en katt i morse. Sedan en vildkanin. Så du förstår att jag har mycket att bevaka. Vi noffar har tålamod...Hälsningar Leo på sportlov.

Postat av: Coffee

Här snöar det var och varannan dag! Jättekul! Men jag har ju så långa ben i jämförelse med dig, du kanske inte syns över snön nu?
Så där stor snöröjare har vi inte hos oss, Bara en hälften så stor.
Min matte, hon längtar efter våren, men jag tycker det kan dröja jag!

2007-02-27 @ 14:03:09
Postat av: Trixi

Hej Leo, Wow! lyckliga du som har vildkaniner att spana på! På min gård finns det bara katter. I skogen kan jag få syn på en och annan ekorre ibland men dom försvinner ju snabbt upp i träden. Ha ett riktigt trevligt sportlov!

Hej Coffee, om du var här skulle vi kunna titta på snöröjaren tillsammans. Förut ville jag springa efter den men det har jag slutat med nu för matte blir så arg då.

2007-02-28 @ 12:37:51
Postat av: Nisse och Zmugge

Hej Trixi! Vi såg samma gula maskin idag med. Den skrapade rent nedanför vårt fönster. Jag, Nisse stod i fönstret och kollade, Zmugge som är så liten fick matte hålla i för att han skulle få se den stora grävskopan :) Han tyckte det var jättespännande och lite läskigt. Men det beror nog på att han inte sett så många.

Du Trixi är väl som jag inte rädd för dessa maskiner, vi är ju "stora" och då är man inte längre rädd :) Eller hur?

Hoppas vi träffas snart så vi kan busa lite.

Nisse med lillebror Zmugge

2007-02-28 @ 16:04:41
Postat av: Trixi

Hej Nisse och Zmugge. Jag hoppas också att vi träffas snart, har inte busat med någon sen jag träffade bichonerna för flera veckor sedan.
Såg du skotern som körde runt runt på VÅR äng häromdagen? Den var jag jättearg på en stund men sen såg jag att den körde upp ett skidspår - där kan nog vi också springa. Vi, som är slanka, trampar inte sönder spåret, bara våra mattar har vett att hålla sig vid sidan om...

2007-02-28 @ 16:30:45
Postat av: Nisse

Men vad säger du, har de kört skoter på VÅR äng? Det blir ju perfekt, med ett skidspår att springa på.
Min matte lovar att hålla sig på sidan, hon väger ju några kilon så, hon skulle nog förstöra skidspåret om hon gick där.

Vi ses!
Nisseplutten :)

2007-02-28 @ 21:12:46
Postat av: Coffee

Du, min matte säger att hon har utmanat dig och att du ska läsa i hennes slot på Ord. Vet inte riktigt vad det handlar om, konstigheter säger hon. Men det är väl bara människor som håller på med sånt? Hon menar kanske din matte? Äh, jag vet inte.

2007-03-12 @ 15:09:43

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits