Snöig dag

17.jpg
Jag tror det är vinter nu.
Undrar om grannens katt vågar sig ut i snön?

Kommentarer:
Postat av: Doris Handbollskatten

Idag när matte körde till stan så jagade en svartvit katt ut en hund av din sort rakt ut på vägen! En 90-väg. Men puh puh, ingen blev skadad!

2006-10-27 @ 16:50:30
Postat av: Trixi

Oj oj oj, det kunda ha gått illa. Hoppas katten stukade en tass så den slutar jaga hundar av min sort!

2006-10-27 @ 18:44:26
Postat av: hej Trixi!

Jag vet inte vad som tagit åt min matte. Hon ids knappt sitta vid datorn och skriva! Men minnsan så orkar hon dra iväg med mig på en massa utställningar, nu sist var vi i Sundsvall. Det är inte kul när hon ska bada, borsta, klippa och peta på mig i flera timmar innan jag ska visa dommaren och de andra hundarna hur snygg jag är. Men okey, jag blir snygg, snyggare än vad man kan tro. Alla Bichon tjejer på utställningarna tittar med glittrande ögon och viftande svansar på mig när jag går och står fint i ringen. Lite kul är det nog i alla fall.

En del dommare trycker inte jag är fin. Då blir min matte sur och svär lite tyst så ingen annan än jag hör. En gång sa hon jätte tyst att dommaren inte vet vad hon pratar om och att hon kan åka hem till Danmark och inte komma hit mer. Då skrattade jag lite och gav henne en puss på handen, då blev hon glad igen och gav mig jätte många kramar och flera frolic.

Matte tycker om en Finsk dommare. Hon säger att finska dommare vet hur en snygg bichon ska se ut. Så när den finska dommaren har sett mig är matte jätte glad och jag får jätte mycket beröm och godis. När utställningen är färdig får jag alltid springa okopplad precis var jag vill och matte blir inet ens sur på mig när jag smutsar ner mig.
Men nu är det ju vinter och uppehåll med utställningar Yiiipi!
Jag har varit och testat snön i dag! Det verkar bli bra kvalitte på snön i år...men så jag ska springa och busa, det är så kul när snön yr upp och det är så mysigt att rulla sig. Jag blir yster som en liten valp igen.
Ha det nu så bra Trixi
Chippen

2006-10-27 @ 21:18:22
Postat av: Coffee

Å, kul, kommer det snö hit också snart tro? Jag älskar att rulla mig i snö, det är så jätteskönt! Här regnar det bara äns å lägne och det gillar varken matte eller jag!

2006-10-27 @ 22:01:06
Postat av: Trixi

Hej Chippen! Kul att höra från dig! Och jag gissar att du är frisk när du reser runt på utställningar och charmar tjejer och domare. Nu ska jag gå och lägga mig igen, matte har jobbat hela natten och då har hon så bråttomt i säng efter att jag ätit frukost och tagit en sväng i buskarna.

Hej Coffee! Om du vill ha mycket snö så får du nog flytta hit där jag bor. Du kan börja bo i ett hus nära mig så kan vi springa runt på ängen varje dag, åtminstone innan det blir så mycket snö att jag inte bottnar.

2006-10-28 @ 08:08:45
Postat av: Coffee

O, det vore kul, och om du inte bottnar kan du ju springa efter mig, i mina spår!

2006-10-28 @ 15:19:45
Postat av: Fåntrattarna

Trixi, vi är avundsjuka. Här blir vi bara mer och mer insnöade. Hälsa matte och husse.

2006-11-03 @ 12:36:04
Postat av: Nisse

Trixi!
Visst var det bättre när det var grönt ute? Då fick vi springa och busa på ängen nedanför.
Förresten, din grannes kattunge måste ha blivit rätt stor nu, så du får nog akta dig för hans klor.
Vi ses snart igen!

Puss på nosen från Nisseplutten :)

2006-11-03 @ 21:26:03
Postat av: Trixi

HeJ Fåntrattarna! så länge ni bara är insnöade är det väl bra, värre blir det om ni blir översnöade. Det vet jag som är kort i rocken. Matte och husse hälsar tillbaka.

Hej Nisse! Visst var det mycket roligare när det var grönt!, inget snö som tar emot och kilar sig in mellan selen och magen. Men om några månader är det grönt igen, håll ut!

2006-11-05 @ 19:57:06

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits