Födelsedag

tre
Idag fyller jag tre år.
Jag har tagit på mig den handmålade sidenhalsduken och väntar ivrigt på
gratulanterna. Mest spänd är jag på vad husse ska hitta på .... undrar
om det stora paketet under köksbordet är till mig?!
Och så passar jag på att gratulera mina systrar som också
fyller år idag. Grattis grattis!

SENARE SAMMA DAG
nyboll
Jag fick en ny boll och flera olika ben (tugg-) i present.
Och middagen sa matte att Nisse bjöd på men det förstår jag inte 
för honom har jag inte sett till.

Ch.2
På kvällen, just innan solen gick ner, träffade jag Chippen.
Han berättade roliga historier och garvade hela tiden. Jag
hade inte tid att skoja för jag var upptagen med min boll.

Kommentarer:
Postat av: Nisse

Grattis på 3-års dagen!
Jag hoppas att du får många fina presenter och mycke gott att äta.
Jag måste få säga att du var verkligen snygg i den där sidenhalsduken.

Hipp hipp hurra!/Nisse

2006-08-09 @ 15:18:38
Postat av: Trixi

Tack!
Jag misstänker att det blir en överraskningsmiddag och det är verkligen behövligt, ska bli så skönt att slippa skulorna för en gångs skull.

2006-08-09 @ 16:13:14
Postat av: Bosse

Jag är så förslöad av värmen att jag glömde bort att gratta dig. Grattis å ja må du leva i 100 år.

2006-08-09 @ 16:53:45
Postat av: Trixi

Jag är också trött av värmen.
Tack för grattningen!

2006-08-09 @ 17:06:10
Postat av: Åsa Stenström

Grattis grattis grattis!

Åsa, katterna Silver och Doris

(Vore ganska kul om du fick en maskeraddräkt i present – så att du kan förklä dig till katt!)

Postat av: Trixi

Skulle jag komma katterna mer nära då???
... Maatteee!! Jag vill ha en kattdräkt! Nu genast!!

Tack för tipset och gratulationerna!

2006-08-10 @ 08:37:12
Postat av: Coffee

Grattis, grattis! Matte hälsar också och gratulerar.
Jag fyller också snart tre år!

2006-08-10 @ 09:16:35
Postat av: Trixi

Tack Coffee och matte! Har du skrivit önskelista över vad du vill ha i födelsedagspresent?

2006-08-10 @ 09:43:22
Postat av: Nisse

Vilken jättefin boll du fick. Den kan du väl ta med dig nästa gång vi träffas på ängen?

Visst var maten god? Hade gärna ätit den själv men min matte säger att jag inte får äta sån mat eftersom jag har känslig mage, har du hört något så dumt? Men det var ju tur för dig, eller hur?

2006-08-10 @ 10:48:06
Postat av: Sune

Grattis! Snygging!

2006-08-10 @ 14:53:07
Postat av: Bosse

Döm av min förvåning när jag låg å slösurfa å tänkte glutta in din blogg, ser en välfriserad bild på mig själv, asgarvande inför linsen, för att i nästa stund ögna över texten och bli varse om att det är en annan än JAG!! Cippen!!?? Vem e de? Nu tycker jag att du börjar ha för många grabbar i ditt kartotek!!! Kanske jag borde flytta lite närmare så att jag kunde ha bättre koll. Matte har ju problem med att gå, funderar starkt på om jag skulle klaga lite hos din matte så att hon tycker synd om mig och tar mig med några dagar hem till dig så att det blir lite ordning på vem som hör ihop med vem.

2006-08-10 @ 15:02:04
Postat av: Trixi

Tack Sune. Du ser rätt bra ut själv också på vilobilden på din blogg.
Bosse - du behöver inte vara sotis. Det är du och jag forever.

2006-08-11 @ 21:59:33
Postat av: Chippen

Synd att du inte hade tid att lyssna på mina historier! Men det gör ingentig, jag har sparat de bästa tills nästa gång vi träffas.
Matte hälsar att hon tycker att du har en jätte fin blogg och hon är så imponerad av alla fina foton. Den här bloggen kommer vi att besöka ofta. Vi träffs på ängarna för mera bus, skratt, tjo-och tjim.
Hälsningar
Chippen

2006-08-27 @ 12:00:06
Postat av: Trixi

Jag har nästan glömt bort att jag fyllt år men tack för gratulationerna, Chippen!

2006-08-27 @ 14:49:11
Postat av: Chippen

Hej Trixi!
Nu är det länge sedan jag varit ner på ängarna och busat.Jag har nämligen variit lite krasslig, ätit medicin och inte fått träffa mina kompsiar. Lite tråkigt att inte orka busa men jag har varit ganska trött så jag har sovt mycket, så det gör ingenting. På onsdag ska jag till doktorn för då har jag ätit färdigt min medcin. Säkert får jag läma ett sånt otäckt blodprov som förra gången, Fy bubblan! Men min matte säger att jag är frisk nu för jag har blivit så busig igen. Hoppas doktorn också tycker jag är frisk...Nä nu måste jag gnälla lite åt min matte för hon är så trist och jag vill ut och jaga tjejer!
Chippen

2006-09-18 @ 19:02:43
Postat av: Trixi

Ajjjj för att lämna blodprov! Hoppas verkligen du får många frolic efteråt. Men det viktigaste är ju att du blir frisk och glad igen (och jag tycker du såg rätt alert ut i gårkväll!). Hälsningar T

2006-09-19 @ 10:03:37

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits